مجالس عزاداری محرم، فرصتی برای حضور بی‌تکلف مسئولان در میان مردم
کد خبر: 3747494
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
ابطحی عنوان کرد:

مجالس عزاداری محرم، فرصتی برای حضور بی‌تکلف مسئولان در میان مردم

گروه سیاسی ــ عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) را فرصتی برای حضور بی‌تکلف و خالصانه مسئولان در میان مرد و هیئات مذهبی خواند و گفت: مردم در این مجالس می‌توانند مشکلات و نارضایتی‌های خود را بیان کنند و مسئولان هم پاسخ دهند و همین مسئله نشان می‌دهد مسئولان در جمهوری اسلامی از مردم جدا نیستند و این پیوندها، گفت‌وگوها، درد دل‌ها و روشنگری‌ها موجب می‌شود که آثار تبلیغات سوء دشمن کاهش پیدا یافته و اعتماد مردم به مسئولان تقویت یابد.

سید محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت استفاده مسئولان از فرصت مجالس عزاداری‌های محرم برای افزایش ارتباط نزدیک، رو در رو و بی‌تکلف با مردم، گفت: به برکت خون مطهر امام حسین(ع) و مجاهدت‌های خالصانه یاران ایشان، ملت ایران در طول تاریخ به ویژه پس از حکومت آل بویه تا به امروز، در این ایام یک نوع تألیف قلوب، وحدت، نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را در راستای تعظیم شعائر حسینی به نمایش گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: به عبارتی ملت ایران فارغ از نوع حکومت و شرایط اقتصادی و سیاسی همواره امام حسین(ع) را یک ریسمان محکم و حبل الهی برای وحدت و انسجام ملی دانسته‌اند. فشارهای اقتصادی در زمان رضا شاه، محمد رضا شاه و پس از انقلاب اسلامی بوده و به ویژه پس از انقلاب توطئه‌های دیگر نیز بر ملت و نظام تحمیل شده، اما در محرم و صفر به برکت امام حسین(ع) مردم این سختی‌ها و فشارها را نادیده گرفته و اختلافات کنار گذاشته می‌شود و همگی در شهرها و محلات مختلف به همدیگر کمک می‌کنند و در این میتینگ بزرگ مذهبی و سیاسی شرکت می‌کنند.

ابطحی ادامه داد: طبعا مسئولان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در تجمعات و مجالس عزاداری مانند مردم عادی شرکت کرده و با مردم ارتباط برقرار کنند و مسائل و مشکلات فراروی کشور را برای مردم تشریح کنند. من بسیار خوشخال شدم وقتی شنیدم فرماندار حوزه انتخابیه خودم، خمینی‌شهر، مانند سایر مردم در یک هیئت حسینی شرکت کرده و به سؤالات مردم پاسخ داده و پای درد دل مردم نشسته‌ است.

عضو کمیسون اموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: ملت ایران این مشکلات را به لطف خدا و با اقتدا به مقتدای بزرگی مانند امام حسین(ع) پشت سر می‌گذارد و دنیا هم بداند علیرغم فشاری که امریکا به کشور وارد می‌کند ملت ایران ذلت نمی‌پذیرد و مقاومت جانانه خواهد کرد. زیرا امام حسین(ع) همه هستی خودش را فدای اسلام کرد و لذا ملت ایران به خاطر فشارهای اقتصادی دست از مرام حسینی برنمی‌دارد و همین پایبندی به مرام امام حسین(ع) نجات‌بخش کشور خواهد بود و دشمن را مجبور به تسلیم خواهد کرد.

ابطحی در خصوص نقش حضور بی‌واسطه مسئولان در خنثی‌سازی تبلیغات فزاینده دشمن مبنی بر تعمیق شکاف میان مردم ومسئولان و فراگیر نشان دادن فساد در میان کارگزاران نظام گفت: تمام تلاش و برنامه آمریکا در دوره ترامپ بر این بود که تا پیش از محرم، تحرکات و اغتشاشاتی فراگیر در کشور راه بیندازند و از طرفی می‌خواستند با سوء استفاده از نارضایتی مردم، به بدبینی مردم نسبت به نظام و دولتمردان دامن زده و از این طریق اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اصلی نظام، سلب کنند.

عضو فراکسیون قرآن مجلس یادآور شد: اما با آمدن محرم، یخ‌های بدبینی و بی‌اعتمادی تا حدی آب شد و مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی و سایر نهادها در مجالس و مراسم عزاداری شرکت می‌کنند و خود این مسئله سوء ظن‌ها و بدبینی‌ها را برطرف می‌کند. اما شرط اثرگذاری این حضورها این است که مسئولان بااخلاص، بی‌تکلف، بدون ریاکاری و با پرهیز از عوام‌فریبی در این مجالس شرکت کنند.

وی تأکید کرد: مردم در این مجالس می‌توانند مشکلات و نارضایتی‌های خود را بیان کنند و مسئولان هم پاسخ بدهند و همین مسئله نشان می‌دهد مسئولان در جمهوری اسلامی از مردم جدا نیستند و این پیوندها، گفت‌وگوها، درد دل‌ها و روشنگری‌ها موجب می‌شود که آثار تبلیغات سوء دشمن کاهش پیدا کرده و اعتماد مردم به مسئولان تقویت پیدا کند و به برکت این ماه محرم توطئه دشمنان ناکام خواهد ماند. لذا ماه محرم فرصت خوب و مناسبی برای اعتمادسازی از سوی مسئولان است.

انتهای پیام

captcha