وجود 1000 خانه تاریخی در استان اصفهان
کد خبر: 3747506
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

وجود 1000 خانه تاریخی در استان اصفهان

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: وجود 1000 خانه تاریخی در استان، فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری استان اصفهان فراهم می‌آورد.

وجود 1000 خانه تاریخی  در استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: بدون شک در تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی بر اهمیت جایگاه صنعت گردشگری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید می‌شود.
او در ادامه با اشاره به جایگاه استان اصفهان در حوزه گردشگری تاکید کرد: هر چقدر که بیشتر در گردشگری استان فعالیت می‌کنیم بیش از گذشته به ظرفیت‌های پنهان استان اصفهان در راستای توسعه از منظر صنعت گردشگری پی می‌بریم به گونه‌ائی که در حال حاضر بیش از 300 طرح سرمایه گذاری گردشگری در استان اصفهان در حال اجرا است.
اللهیاری ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های عظیم گردشگری، وجود بیش از 1000 خانه تاریخی در پهنه استان پهناور اصفهان است که یکی از مهمترین وظیفه ما در حوزه سرمایه گذاری، تلاش در راستای تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای نجات و ادامه حیات این خانه‌ها از یکسو و توسعه گردشگری از سوی دیگر است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم استفاده از تمامی ابزارها و سیاست‌های جدید در راستای تداوم توسعه گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: امروزه کشورهائی همچون ترکیه که در صنعت گردشگری توسعه یافته‌اند بخشی از سیاست توسعه خود را در مسیر جذب گردشگر از کشورهای همسایه از جمله ایران قرار داده اند، لذا شایسته است تا ایران نیز جهت توسعه همه جانبه گردشگری خود، مردمان کشورهای همسایه خود را تشویق به سفر به ایران در کنار توسعه گردشگری داخلی نماید.
در پایان این نشست با حضور مدیران اداره کل و همکاران معاونت سرمایه گذاری از تلاشهای حمید امینی معاون پیشین سرمایه گذاری اداره کل تقدیر و سید علی صالح درخشان مشاور امور اجرائی مدیر کل به عنوان معاون جدید سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد.
انتهای پیام

 

captcha