قیام امام حسین(ع) در راستای اصلاح و سلامت امت بود
کد خبر: 3747513
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
آیت‌الله سعیدی:

قیام امام حسین(ع) در راستای اصلاح و سلامت امت بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این قیام در راستای اصلاح و سلامت امت بود که باید این مباحث نیز در عزاداری‌ها مورد توجه قرار گرفته تا همگان با اهداف قیام آشنا شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ایرانی‌خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز، 25 شهریور در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم در تشریح این مجمع گفت: توجه به امر سلامت موضوعی است که تمامی دستگاه‌ها با آن سر و کار دارند و از این رو باید همگان سهم خود را در سلامت ایفا کنند و مهمتر از همه نقش خود مردم و آحاد جامعه است كه حتی در سياستگذاری‌ها و تصميم‌گيری‌های مرتبط با بهداشت و سلامت بايد نقش فعال و مستقيم ايفا كنند.

وی افزود: در اين راستا و در جهت تحقق اين اهداف مهم و حياتی، مجمع سلامت استان‌ها توسط رياست جمهور ابلاغ شده و اينكه رياست اين مجامع به عهده استانداران سپرده شده ناظر به اهميت ويژه امر و توجه به نگاه وسيع اجتماعي به مقوله سلامت است.
دکتر ایرانی‌خواه تاکید کرد: نهادهای مردمی، سياسی، فرهنگی، مذهبی و رسانه ملی در كنار دستگاه‌ها و سازمان‌های خدماتی و اجرايی نقش محوری در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامت جامعه دارند، فرهنگ سلامت در جامعه نياز به بازنگری و اصلاح اساسی دارد و در اين جهت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی عمدتا نقش هدايت و رهبری امور را عهده‌دار است نه اينكه پاسخگوی تمام نيازها و نقصان‌های موجود باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مجمع سلامت در استان‌ها در حقیقت در راستای توجه به این جایگاه تشکیل می‌شود تا همه نهادها با وظایف خود آشنا شده و استانداران نیز در زمینه هماهنگی هرچه بیشتر اهتمام ورزند.

دکتر ایرانی‌خواه با اشاره به تهیه سند جامع سلامت گفت: این سند برای هر کشور به صورت تفکیکی تهیه شده و در هر استان نیز اولویت‌ها را مشخص کرده است که در استان قم مهمترین اولویت که در دستور مجمع سلامت استان قرار می‌گیرد، توجه به تصادفات به‌ویژه موتورسیکلت سواران و کاهش آمارها در این زمینه است.

وی بیان داشت: در استان قم 300 تا 400 هزار موتورسیکلت سوار وجود دارد که روزی حداقل یک مورد تصادفی با موتور به مراکز درمانی منتقل می‌شود که با انجام کارهای فرهنگی و تبیین وظایف دستگاه‌ها می‌توان در کاهش این تصادفات و مشکلات ناشی از آن کوشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این دیدار از آیت‌الله سعیدی دعوت کرد تا در نخستین مجمع سلامت استان قم که به ریاست استاندار قم و با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دوشنبه، 26 شهریورماه از ساعت 17 در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار می‌شود، شرکت کند.

آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز در این دیدار به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این قیام در راستای اصلاح و سلامت امت بود که باید این مباحث نیز در عزاداری‌ها مورد توجه قرار گرفته تا همگان با اهداف قیام آشنا شوند.

وی بیان داشت: این موضوع اصلاح امت نشان می‌دهد که به چه میزان مهم بوده که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این چنین دست به قیام زدند و ثابت کردند که برای اصلاح جامعه باید هر کاری کرد.

امام جمعه قم گفت: باید جلوی کسی که در راستای آلوده کردن جامعه می‌کوشد و نسبت به آن اهتمام دارد، گرفته شود تا جامعه سالم و با نشاط داشته باشیم.

آیت‌الله سعیدی به اهمیت کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که سلامت جامعه جلوی همه مشکلات را خواهد گرفت و از این رو مسئولان و نهادها باید با برنامه‌های فرهنگی و کارهای عملی خود در این راستا بکوشند.

وی تصریح کرد: سلامت جامعه هم روحی و هم جسمی مهم است و اگر در کنار هم قرار گیرد، مشکلات را برطرف خواهد کرد و از این رو باید دستگاه‌ها با تاثیرگذاران فرهنگی و معنوی با یکدیگر هماهنگ شده تا با برنامه‌های خود اجازه خدشه‌دار شدن اعتماد مردم را ندهند.

سیدمحمدمهدی مؤذن

انتهای پیام

captcha