لزوم پیوند مهر تعلیم و تربیت با مهر امام‌حسین(ع)
کد خبر: 3747538
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

لزوم پیوند مهر تعلیم و تربیت با مهر امام‌حسین(ع)

گروه فرهنگی - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو باتاکید بر اینکه مدیران باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که مهر تعلیم و تربیت با مهر امام‌حسین(ع) پیوند بخورد، گفت: برنامه‌ریزی برای عزارداری با توجه به اقتضائات سنی و جنسیتی کودکان و نوجوانان، تحلیل فلسفه قیام امام‌حسین(ع)، ایجاد شور و شعور حسینی در دانش‌آموزان با همکاری اولیا و مربیان مورد تاکید است.

لزوم پیوند مهر تعلیم و تربیت با مهر امام‌حسین(ع)

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی گفت: امروز شخصیت‌های عزیزی که بار مسئولیت‌های بسیار سنگین تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نسل نوجوان و جوان را بر عهده دارند، می‌دانند که بزرگترین سرمایه توسعه و پیشرفت و تعالی یک کشور توسعه انسانی به همراه توسعه معنوی است.

وی با تاکید براینکه رسالتی که بر دوش داریم اولویت‌دهی به پرورش است، افزود: اگر در این امر سرمایه‌گذاری درست صورت پذیرد، آموزشی با مسائل علمی ملموس و با کیفیت صورت خواهد پدیرفت که منجر به بهبود زندگی مردم جامعه خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو تصریح کرد: مدیر آموزشگاه باید با اصول انسانی و اخلاقی برخاسته از مکتب اسلام ناب محمدی به همه موارد مربوط به احترام نسبت به دیگران توجه‌نماید.

باباپور بر لزوم اجرای هرچه باشکوه‌تر اقامه نماز در مدارس تاکید کرد و افزود: کارشناسان اداری بازدیدهای مستمری از نماز خانه مدارس و اقامه نماز خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان مملکت هستند، ادامه داد: مدیران باید با ایجاد انگیزه و فضایی مناسب و آرام زمینه مطالعه و تلاش بیشتر دانش‌آموزان را فراهم نمایند و دانش‌آموزانی منتقد، پاسخگو، مشارکت جو، اخلاقی و ملزم به رعایت حقوق شهروندی تربیت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی های لازم برای بازگشایی با کیفیت مدارس انجام گرفته که، هفته بازگشایی مدارس باید توام با نشاط و پویایی باشد؛ چرا که مناسب‌سازی فضای پیرامونی آموزشگاه‌ها و زیباسازی محیط مدارس در روزهای آغازین بازگشایی مدارس از حساسیت خاص در ایجاد نشاط و پویایی دانش آموزان برخوردار است.

وی از مهمترین عوامل در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان را تبدیل تهدیدها به فرصت‌های مهم‌تر یادگیری، تعیین برنامه‌ای مدون، تقویت اعتماد به‌نفس و انگیزه، محیط مناسب تحصیل، تجهیزات آموزشی و شاداب سازی محیط مدارس یاد کرد.

باباپور مقایسه خود با دیگران و عدم شکر گذاری خداوند به خاطر نعمت‌هایش را عاملی ویران‌گر عنوان کرد و گفت: مقایسه خود با دیگران سبب زوال عقل، تخریب فکری، تضعیف بیشتر و حواس پرتی دانش آموزان خواهد شد، بنابراین در مدارس با احترام گذاشتن به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، هرگز آنها را با یکدیگر مقایسه نکنیم زیرا هرکس توانایی و ظرفیت خاص خود را دارد.

وی همچنین مدرسه را معبد و تفرجگاه دانش‌آموزان ابراز کرد و افزود: پروژه مهر یکی از اصلی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است و مدیران و مسئولین آموزش و پرورش باید تمام سعی و تلاش خود را در به ثمر نشستن هرچه‌بهتر این امر به کار ببرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو تاکید کرد: ماه مهر در سال تحصیلی جدید با مهر امام‌حسین‌(ع) آغاز می‌شود که عشق امام‌حسین(ع) با شیر مادر در جسم و جان فرزندان ما رخنه‌کرده‌است.

وی افزود: مدیران باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که مهر تعلیم و تربیت با مهر امام‌حسین(ع)پیوند بخورد، برنامه‌ریزی برای عزارداری با توجه به اقتضائات سنی و جنسیتی کودکان و نوجوانان، تحلیل فلسفه قیام حسین(ع)، ایجاد شور و شعور حسینی در دانش‌آموزان با همکاری اولیا و مربیان مورد تاکید است.

مراقبت از کلاس اولی‌ها، توصیه اصلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو به مدیران مدارس ابتدایی بود.

وی ادامه داد: روز اول مدرسه به نوعی روز سرنوشت‌ساز برای بچه‌ها است که گاهی سعادت یا شکست در این روز رقم می‌خورد، پس بنابراین باید در نظر داشته‌باشیم که نوآموز بعد از ۶ سال اتصال به خانه و خانواده می‌خواهد بصورت رسمی از آنها جدا شود و پیوندی مجزا در کنار خانواده تشکیل دهد.

انتهای پیام

captcha