حضور نوجوانان و جوانان عاشورا را جاودانه کرد
کد خبر: 3747548
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
حجت‌الاسلام دهقان:

حضور نوجوانان و جوانان عاشورا را جاودانه کرد

گروه فرهنگی - مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ویژگی‌هایی که حادثه عاشورا را در تاریخ جاودانه کرد حضور مؤثر نوجوانان و جوانان در کربلا و نقش‌هایی تأثیرگذاری که امام حسین(ع) به آن‌ها دادند بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دهقان، مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان، صبح امروز ۲۵ شهریورماه در سوگواره دانش‌آموزی احلی من العسل که با حضور جمعی از نوجوانان استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه عرصه حق و باطل همواره وجود دارد، گفت: امروز نیز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت حق هستند و آمریکا و استکبار باطل‌اند.
وی با بیان اینکه حدود نیمی از شهدای کربلا جوان و نوجوان بودند، افزود: هر جایی نوجوانان و جوانان وارد میدان شدند و حق را خواستند به هدف رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به ویژگی‌های نوجوانان و جوانان عاشورایی، نخستین ویژگی آنان را محبت و عشق به امام زمانشان برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم یک جوان و نوجوان عاشورایی بشویم باید مانند شهدای کربلا محب و عاشق اهل‌بیت باشیم.
وی ایمان به راه حق را دومین ویژگی جوان و نوجوان عاشورایی خواند و تصریح کرد: ایمان باعث انگیزه می‌شود و دلیل استواری شهدای کربلا نیز ایمان به راه حقشان بود.
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان ویژگی دیگر نوجوان و جوان عاشورایی را بصیرت دانست و عنوان کرد: بصیرت باعث می‌شود تا جوان و نوجوان ما در فتنه‌ها حق را از ناحق تشخیص دهد.
حجت‌الاسلام دهقان وفاداری و ادب را از ویژگی‌های شاخص شهدای کربلا خواند و افزود: ادب انسان را بزرگ می‌کند همان‌گونه که حضرت عباس به این جایگاه رسید لذا والدین در تربیت فرزند باادب کوشا باشند.
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تصریح کرد: از ویژگی‌هایی که حادثه عاشورا را در تاریخ جاودانه کرد حضور مؤثر نوجوانان و جوانان در کربلا و نقش‌هایی تأثیرگذاری که امام حسین(ع) به آن‌ها دادند بود.

captcha