۶۲ هیأت مذهبی سنندج در برنامه‌های ایام محرم مشارکت دارند
کد خبر: 3747550
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

۶۲ هیأت مذهبی سنندج در برنامه‌های ایام محرم مشارکت دارند

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از مشارکت 62 هیأت مذهبی شهرستان سنندج در برنامه‌های ایام محرم مشارکت دارند.

۶۲ هیأت مذهبی سنندج در برنامه‌های ایام محرم مشارکت دارند

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فعالیت هیأت‌های مذهبی در شهرستان سنندج به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ملی، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین عناصر مؤثر در اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام محرم و صفر هستند.
وی با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن یکی از موثرتری اقدامات و فعالیت های مؤثر درهیأت‌های مذهبی است، افزود: خوشبختانه به دلیل اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان هم اکنون فعالیت هیئت های مذهبی در یک چهارچوب مشخص انجام می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: برنامه‌‌ریزی برای برگزاری مراسم ادعیه توسل، کمیل، ندبه و زیارت عاشورا در ۱۰ هیأت مذهبی محوری و شاخص در شهرستان سنندج نیز در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: در ایام سوگواری محرم نیز هیئت ‌های مذهبی انصارالمهدی(ع)، باب‌ الحوائج(ع)، اباعبدالله الحسین(ع)، فاطمه الزهرا(س) و صاحب‌الزمان(عج) نیز اقدام به برگزاری قرائت و تفسیر قرآن کریم می‌کنند.
حجت‌‌الاسلام کاوه با اشاره به اینکه مراسم عصری با قرآن در هیئت‌ های مذکور در ماه‌ های محرم و صفر ادامه دارد، اعلام کرد: به همت هیأت‌های مذهبی در پنج نقطه از شهر سنندج ایستگاه‌‌های صلواتی نیز تا پایان دهه اول محرم برپا است و حرکت دسته‌‌های عزاداری سنندج در شب‌‌های تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود.
وی یادآور شد: مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز در هیأت مکتب الزهرا(س)، حضرت فاطمه(س) و محبان هیأت زینب(س) نیز در حال برگزاری است که این مراسم سوگواری ویژه بانوان است و هر شب تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha