هشدار محمود عباس درباره تقسیم مسجد الاقصی
کد خبر: 3747554
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

هشدار محمود عباس درباره تقسیم مسجد الاقصی

گروه بین‌الملل ــ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار نسبت به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان، بر وجود مدارک و شواهدی دال بر این امر تاکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ابتدای جلسه کمیته‌ اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در دفترش در رام الله اظهار کرد: مشکل مسجد الاقصی وجود دارد و چه بسا اسرائیل در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد، مدارک بسیاری دال بر این امر وجود دارند که یهودیان اجازه می‌یابند همانند مسلمانان آیین دینی خود را در مسجد الاقصی برگزار کنند و این به معنای آن است که آنها تلاش دارند تجربه مسجد حضرت ابراهیم (ع) را تکرار کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه‌ گفت‌: ما در حال رایزنی‌ با برادرانمان در اردن درباره مسجد الاقصی هستیم تا موضعگیری یکپارچه‌ای برای رجوع به دیوان کیفری بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری داشته باشیم.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ حرم ابراهیمی واقع در شهر الخلیل را بعد از کشته شدن ۲۹ فلسطینی به ضرب گلوله یکی از شهرک نشین‌ها در داخل این مسجد میان دو طرف مسلمان و یهودی تقسیم کرد.

این رژیم که شهر قدس را در سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد، به یهودیان اجازه داد در قالب برنامه‌های گردشگری و بدون انجام فرایض دینی‌شان از مسجد الاقصی بازدید کنند.

اردن با موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین مسؤولیت نظارت بر اماکن مقدس موجود در شهر قدس و پرداخت حقوق کارمندان آن را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

captcha