لزوم انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده
کد خبر: 3747563
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
معاون فرماندار رضوانشهر تاکید کرد:

لزوم انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده

گروه اجتماعی- چراغی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و عنوان کرد: همانگونه که شهدا برای دفاع از اسلام جانشان را فدا کردند، ما نیز باید به احترام خون آنان، در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کنیم.

لزوم انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده

به گزارش ایکنا از گیلان، ابراهیم چراغی، معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 25 شهریور در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: ارزشهای دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، زیرا رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس در دفاعی جانانه خاطراتی از خود به جا گذاشتند که همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است.

وی افزود: اگر امروز ما در رفاه، آسایش و امنیت قرار داریم، حاصل خون پاک شهدای عزیزمان است که از تمام هستی خود گذشتند تا از حیثیت، ناموس و تمامیت عرضی این کشور دفاع کنند و این افتخار را آفریدند. نسل های امروز و فردای ما نیز باید از این همه شجاعت، ایثار و مقاومت آگاهی داشته باشند لذا ما باید با اجرای برنامه های مناسب دین خود را به شهدا ادا کنیم و نسل جوان را نیز با فداکاری ها و رشادت های دفاع مقدس آشنا سازیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در راستای اهداف کشور گام برداشته اند.

چراغی، با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته شاهد فشارهای مختلف اقتصادی و توطئه ها و فتنه های دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار بودیم، گفت: در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ علیه نظام جمهوری اسلامی نیز با همکاری، هماهنگی و تعامل مردم و مسئولان ایستادگی خواهیم کرد.

معاون فرماندار رضوانشهر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و عنوان کرد: همانگونه که شهدا برای دفاع از اسلام جانشان را فدا کردند، ما نیز باید به احترام خون آنان، در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کنیم.

وی از همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در این شهرستان خواست در جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های هفته دفاع مقدس حضور فعال داشته باشند.

فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ عاشوراست

سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رضوانشهر نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام، بیش از یکصد برنامه از 31 شهریور لغایت 6 مهر امسال در این شهرستان برگزار می شود که این برنامه ها در رده های مختلف بسیج پیش بینی شده و اجرای آنها با شعار «ما می توانیم» تحقق خواهد یافت.

وی برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را نیازمند فضاسازی و انعکاس رسانه ای دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت حرمت ماه محرم برگزار می شود.

قاسمی تصریح کرد: برنامه های دفاع مقدس امسال در راستای گرامیداشت  چهلیمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام خواهد شد و از ابتدای سال تبلیغات محیطی در این راستا انجام شده، چرا که دشمن دنبال این است  تحرکاتی را در کشور ما ایجاد کند و نگذارد جمهوری اسلامی ایران به رشد و بالندگی برسد لذا از تمام توان خودمان باید در این راستا استفاده کنیم.

فرمانده سپاه رضوانشهر، با اشاره به اینکه فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: شهدای ما با همین فرهنگ در جنگ هشت سال دفاع مقدس پیروز شدند و امروز هم این فرهنگ در بین جوانان ما وجود دارد و درس امروز ما از امام حسین(ع) جهاد و مقاومت است.

وی حضور در گلزارهای شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان، زنگ مهر مقاومت، رژه موتوری و خودرویی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری نشست های بصیرتی در سطح پایگاه های مقاومت، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و... را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در رضوانشهر و پره سر دانست.

انتهای پیام

captcha