مدرنیته سبب غفلت انسان معاصر از سبک زندگی الهی است
کد خبر: 3747580
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مدرنیته سبب غفلت انسان معاصر از سبک زندگی الهی است

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، مدرنیته را سبب غفلت انسان معاصر از سبک زندگی الهی به ‌ویژه اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: هجوم همه‌جانبه زندگی ماشینی سبب غفلت مسلمانان از سبک زندگی اسلامی شده است.

مدرنیته سبب غفلت انسان معاصر از سبک زندگی الهی است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 25 شهریور در نشست هم‌اندیشی علمی سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی تار و پود زندگی ما را فرا گرفته است، اظهار کرد: اسلام از بدو تولد تا هنگام مرگ برای انسان برنامه دارد.

وی به تبلیغ سبک زندگی الهی توسط پیامبران اشاره کرد و افزود: تمام انبیا و اولیای الهی در مسیر جریان‌بخشی جامعه بشری و انسانی موضوع سبک زندگی به شیوه الهی را برای مردم بیان کردند.

امام جمعه رشت، تبیین قوانین زندگی انسانی در دنیا که بشر از این مسیر بتواند سعادت اخروی خود را تنظیم کند، نخستین هدف انبیای الهی خواند و گفت: امر مذکور نشان می‌دهد که در شریعت الهی برای زندگی انسان از آغاز تا انجام برنامه وجود دارد.

آیت‌الله فلاحتی، با بیان اینکه اندیشه انبیای الهی بر فرایند زندگی بشر در تمام نقاط زمین سایه انداخته است، تصریح کرد: پیامبران مبعوث شدند تا درس چگونه زیستن را به بشر بیاموزند.

وی مدرنیته را سبب غفلت انسان معاصر از سبک زندگی الهی به ‌ویژه اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: هجوم همه‌جانبه زندگی ماشینی سبب غفلت مسلمانان از سبک زندگی اسلامی شده، به طوری که امروز شیوه‌های زندگی غیر اسلامی در گفتار، رفتار و تمام زوایای زندگی ما سایه انداخته است.

زندگی انسان امروزی متاثر از اندیشه‌های اومانیسمی بشری است

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به وجود اندیشه اومانیسمی در تمام زوایای سبک زندگی مردم، متذکر شد: امروز آنچه دین برای سعادت دنیا و آخرت بشر تنظیم کرده را از طریق رسانه‌های عمومی تخریب می‌کنند و این تخریب حتی به زندگی شخصی افراد رسیده است.

آیت‌الله فلاحتی، ابزار رسانه و شبکه‌های عمومی بشری را ظرفیت بسیار قوی توصیف کرد و یادآور شد: ظرفیت و تهدید بودن ابزار رسانه معقول است، اما به دلیل اینکه ابزار ضعیف در اختیار داریم، تهدید آن برای ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه زندگی انسان امروزی متاثر از اندیشه‌های اومانیسمی بشری است، اظهار کرد: در دنیای معاصر، بشر را منهای خدا تفسیر کردند و زندگی انسان را فراسوی اندیشه انبیای الهی جریان‌دهی می‌کنند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: قدرت‌های سلطه‌گر اعتقاد دارند اگر اندیشه اومانیسمی را ترویج دهیم می‌توانیم سلطه خود را بر بشریت گسترده‌تر کنیم و در رسانه‌ها این هدف را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی، تنها راه نجات جامعه را بازگشت به دامن اسلام و شریعت الهی دانست و بیان کرد: راهکاری به غیر از پناه بردن به احکام و قوانین منطقی اسلام نداریم؛ ضمن اینکه امروز اندیشمندان عالم به این باور رسیدند که تنها راه نجات بشریت پناه بردن به ارزش‌های مکاتب الهی است.

وی با اشاره به سه مکتب اسلام، یهود و مسیحیت در دنیای بشر، تصریح کرد: با توجه به مطالعات میدانی و رسانه‌ای انجام شده، اعتقاد داریم تنها راه نجات بشریت پناه بردن به قرآن و معارف خداوند است و دشمن تلاش می‌کند جامعه را از این ملجا غنی دور نگه‌ دارد.

تخریب باورهای دینی مسلمانان به ‌ویژه شیعیان

نماینده ولی فقیه در گیلان، بر ضرورت سرمایه‌گذاری مادی در عرصه فرهنگی تاکید کرد و گفت: نیاز است دولتمردان برای بخش فرهنگی جامعه اعتبارات مناسبی اختصاص دهند.

آیت‌الله فلاحتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای را یکی از بزرگترین تهدیدها در سبک زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: گزارش‌های میدانی و تحقیقات میدانی دانشگاهی و حوزوی نشان می‌دهند ابزارهای رسانه‌ای تهدیدی برای سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

وی قداست‌زدایی ارزش‌های متعالی در زندگی مسلمانان را نخستین تهدید رسانه‌های قدرت‌های سطله‌گر ذکر کرد و یادآور شد: تخریب باورهای دینی مسلمانان به ‌ویژه شیعیان، زشتی‌زدایی در روابط دختران و پسران، ترویج الگوهای منفی با ظرافت‌های ویژه و حجاب‌زدایی از جمله اهداف قدرت‌های سلطه‌گر است که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال می‌کنند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه غیرت‌زدایی از جامعه به‌ ویژه از مردان از جمله اهداف رسانه‌های دشمن است، اظهار کرد: تربیت به ‌ویژه تربیت دینی از دیگر مواردی است که به عنوان کهنه‌پرستی و کهنه‌انگاری از طریق رسانه‌های قدرت‌های سلطه‌گر مطرح می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، زندگی ماشینی و مدرنیته به ‌ویژه زندگی براساس تفکر اومانیستی را پایه و اساس تبلیغات غرب عنوان کرد و یادآور شد: دنیای غرب آنقدر گستاخ شده که می‌خواهد موضوع‌های مذکور را در قوانین سازمان ملل قرار دهد و این امر مقابله با تفکر تمام انبیای الهی است.

فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی؛ یکی از اهداف بلند انقلاب

وی با اشاره به اینکه ترویج مدبرانه و هوشمندانه احکام نورانی اسلام در جامعه به ‌ویژه بین فرزندان از رسالت‌های بزرگ مردم و مسئولان محسوب می‌شود، عنوان کرد: نگرانی بنده از این است که خانواده‌ها فرافکنی می‌کنند و تمام مسائل را به عهده دولتمردان و مسئولان جامعه می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، 20 درصد از مسئولیت تربیت فرزندان را به عهده مسئولان جامعه دانست و تصریح کرد: از نگاه روانشناسی تربیتی و دینی 80 درصد از تربیت فرزندان به عهده پدران و مادران است، اما خانواده‌ها ولنگاری در این عرصه را برای خود به عنوان یک روش اتخاذ کرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی است، متذکر شد: تمام اقشار مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا به هدف مذکور برسیم.

وی به مهندسی فرهنگی دشمن و اختصاص بودجه کلان برای این امر اشاره کرد و گفت: حمایت مسؤولان در بخش مالی نظام فرهنگی و مهندسی فرهنگی جامعه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت در پایان با اشاره به اینکه با برنامه فرهنگی در گیلان حضور پیدا کردم، اظهار کرد: رویکرد ما فرهنگی، سازندگی انسانی و کرامت‌های انسانی در جامعه است.

انتهای پیام

captcha