فراخوان سوگواره ملی «مهر محرم» منتشر شد
کد خبر: 3747598
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

فراخوان سوگواره ملی «مهر محرم» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ فراخوان یازدهمین ‌سوگواره ملی و چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم همزمان با آغاز محرم و با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در جامعه منتشر شد.

فراخوان سوگواره ملی و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال «مهر محرم»منتشر شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این سوگواره با اهداف رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های بالقوه مشتاقان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر عاشورایی، همگرایی و هم‌افزایی ملی و بینالمللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال به‌ویژه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه و گسترش و ترویج فرهنگ نورانی قرآن و نماز به‌ویژه نماز پرصلابت ظهر عاشورا، فرهنگ سازی استفاده بهینه از ابزار رسانه‌های دیجیتال با تشویق به تولید محتوای پاک و اصیل و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ عاشورایی و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار برگزار می‌شود.

این فراخوان موضوعات یازدهمین دوره این سوگواره را شامل مراسم و آئین های عزاداری محرم در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، مودت و برادری در فرهنگ حسینی با تأسی از سیره حضرت عباس‌بن علی(ع)، نمادها و اشارت های عاشورایی، نماز ظهر عاشورا، شیرخوارگان حسینی، خادمان حسینی و راهپیمایی اربعین حسینی و زوایای پیدا و پنهان رسانه ای از این سفر زیارتی عظیم برشمرد.

در این فراخوان آمده است: سوگواره مهر محرم در بخش های هنرهای دیجیتال شامل فیلم کوتاه ٣ دقیقه ای، داستانی کوتاه، مستند، تجربه گرا، ویدئوآرت، انیمیشن، موشن‌گرافیک و نماهنگ، عکس ودر بخش اصلی شامل تک عکس حرفه ای، مجموعه عکس و تجربه تلفن همراه و بخش ویژه از جمله ورزشکاران عاشورایی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و نیز بخش جنبی عکس های قدیمی از عزاداری محرم در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

سوگواره مهر محرم در بخش‌های رسانه‌های برخط شامل وب سایت‌ها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، هوشمند، همراه و بازی‌ها برگزار می‌شود.

دوستداران شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را از طریق ثبت نام در سایت www.MehreMoharram.ir و بارگذاری محتوا بصورت آنلاین و برخا از هر نقطه جهان بر روی سایت سه زبانه مهر محرم ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال آثار ٣٠ آبان‌ماه ١٣٩٧ اعلام شده است.

همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه سوگواره همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان با حضور برگزیدگان و مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.

این سوگواره با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه از سال ١٣٨٧ در سمنان و با حمایت نمایندگی سازمان موج فرهنگ و به همت مؤسسه مهر محرم با عنوان سوگواره ملی عکس ملی در استان سمنان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آغاز بکار کرد.

از سال ١٣٩٣ با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اضافه شدن بخش‌های فیلم کوتاه و رسانه‌های دیجیتال، این سوگواره به سطح بین المللی ارتقاء یافت و در حال حاضر یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

در دوره دهم این سوگواره فریب به ١٠ هزار اثر در بخش های ملی از ٣١ استان کشور و در بخش بین‌المللی از ١٥ کشورهای افغانستان، هندوستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، آلمان، فنلاند، انگلستان، کویت، نیجریه، سوریه، لبنان، عراق و جمهوری اسلامی ایران به دبیرخانه سوگواره ارسال شده که شامل هشت هزار ٤٠٠ عکس، ١٠٠ فیلم کوتاه و یک هزار و ٥٠٠ مورد رسانه های دیجیتال است.

انتهای پیام

captcha