صادرات محصولات کشاورزی به نام کهگیلویه و بویراحمد به کام دیگران
کد خبر: 3747610
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

صادرات محصولات کشاورزی به نام کهگیلویه و بویراحمد به کام دیگران

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصولات کشاورزی این استان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود.

صادرات محصولات کشاورزی به نام کهگیلویه و بویراحمد به کام دیگران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون ۳۳ هزار هکتار به سیستم‌‌های نوین آبیاری مجهز شده است و برنامه داریم که سالانه ۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز شوند.
وی با اشاره به اینکه ۱۱هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به آبی تبدیل شده است، اضافه کرد: ۸۸ هکتار کشت گیاهان دارویی در سطح استان داریم که برنامه داریم این میزان را به ۳۰۰ هکتار افزایش دهیم.
تاج‌الدینی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تصریح کرد: تا پایان امسال هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار استان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در سطح استان ۴۴ هکتار کشت گلخانه ای داریم که ۱۷ هکتار از این میزان گل است بطوریکه سالانه ۲۰ میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود. سالانه سه هکتار بر این میزان افزوده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۳۵ مزرعه پرورش ماهی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۰ واحد فعال و ۴۵ واحد به دلایل مختلف نیمه فعال هستند.
تاج‌الدینی بیان کرد: امسال ۴۱ طرح پرورش ماهی با ظرفیت ۱۳۳۰تن و اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. این استان در سطح کشور مقام سوم تولید شیلات کشور را دارد.
وی تأکید کرد: طی سال گذشته ۱۰ هکتار چغندر در سطح استان کشت شده است که ۸۰۰ تن چغندر برداشت کرده‌ایم. طی سال جاری ۶۰۰ هکتار در سطح استان کشت چغندر خواهیم داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خشکسالی و تأثیرات این پدیده بر باغات استان، بیان کرد: با تانکر سیار برای جلوگیری از خشک شدن بخشی از باغات استان آبرسانی می‌شوند.
تاج‌الدینی ابراز کرد: این آبرسانی در نجات بخشی از باغات استان مؤثراست البته امکانات و توان ما برای آبرسانی به تمام باغات استان کافی نیست.
وی ادامه داد: توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار از برنامه‌های این سازمان در جهت جلوگیری از خشک شدن و کاهش تاثیرات خشکسالی است.
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برخی از محصولات کشاورزی از جمله قلمه گل، محصولات جالیزی، دام زنده و عسل این استان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود.
تاج‌الدینی با اشاره به اینکه تشکیل تشکل‌های صادراتی می‌تواند در مشخص شدن میزان محصولات کشاورزان استان مؤثر واقع شود، اضافه کرد: این استان سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید دارد در حالی که ۸۵۰۰ تن نیاز و مصرف استان است با این وجود ۴۸۰۰تن مازاد بر نیاز تولید داریم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱هزار تن گوشت مرغ در استان تولید داریم، نیاز استان ۱۷ هزار تن است که در صورت بهره برادری از یک طرح ۱۴۰ هزار قطعه ای و توسعه یک طرح از ۵۰ هزار قطعه به ۱۰۰هزار قطعه، ۳۰۴۰ تن به تولید گوشت مرغ استان اضافه می شود که کمبود و کسری گوشت مرغ رفع خواهد شد و هم اکنون یکی از عوامل بالا بودن قیمت مرغ در استان این مساله است.
تاج‌الدینی بیان کرد: سالانه 8 هزارو ۲۰۰ تن تخم مرغ نیاز استان است در حالی که سه هزارو ۷۰۰ تن تولید داریم و با کمبود ۴۵۰۰ تن تخم مرغ مواجهیم.
وی یادآور شد: در یک سال گذشته ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۶۱ نفر به بهره برادری رسیده است و هم اکنون ۶۳ طرح کشاورزی در دست اجرا داریم.
انتهای پیام

captcha