مخالفان نظریه ولایت‌فقیه راه مسیحیت را می‌روند/ دوری از اسلام؛ ریشه مشکلات کشور
کد خبر: 3747614
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
آیت‌الله اراکی عنوان کرد:

مخالفان نظریه ولایت‌فقیه راه مسیحیت را می‌روند/ دوری از اسلام؛ ریشه مشکلات کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نظام اصیل سیاسی در اسلام را تنها نظام پاسخگو در همه سطوح برشمرد و با اشاره به نظریه ولایت فقیه گفت: کسانی که قائل به ولی فقیه نیستند چه بخواهند و چه نخواهند راه مسیحیتی را در پیش می‌گیرند که می‌گوید خدا بازنشسته شده و بشر را رها کرده است.

مخالفان نظریه ولایت‌فقیه راه مسیحیت را می‌روند/ دوری از اسلام؛ ریشه مشکلات کشوربه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محسن اراکی یکشنبه شب ۲۵ شهریور در مراسم عزاداری شب هفتم محرم‌الحرام در حسینیه شهدای قم گفت: احیای احکام الهی و ایجاد امنیت اجتماعی، مهمترین دلایل قیام امام حسین (ع) بود و کسی نباید گمان ناحق برد که این قیام برای منافع دنیا بوده است.
وی افزود: عهد امامت در قرآن کریم تبیین شده است که تنها به کسانی می‌رسد که از سوی خدا تعیین شده باشند و طبعا ستمگران در آن هیچ نقشی ندارند؛ خداوند نیز از فاسقان و منافقان به عنوان افرادی یاد می‌کنند که پیمان الهی را می‌شکنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ذکر این مطلب که امام عهده‌دار میثاق الهی و این پیمان اساس شکل‌گیری جامعه بشری است، زیرا انسان این عهد را پذیرفته است گفت: از جمله ذهنیت‌های غرب آن است که خدا در اداره این جهان هیچ کاره یا بازنشسته است و یا کاری به این دنیا ندارد؛ سکولار‌ها خدا را یک پدر بازنشسته می‌دانند و این نگاه تحت تاثیر صهیونیست به عنوان احترام ظاهری و عدم اعتقاد عملی رشد کرده است.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه قرآن کریم فرموده است که خدا فرمانروا و بشر فرمان‌بر است اظهار کرد: نگاه سکولاریسم می‌گوید خدا و دین کاری به سیاست و مسائل بشر ندارد و آن را رها کرده است، همان تحریفی که در مسیحیت صورت گرفت و در اسلام اموی نیز به وجود آمد و امویان نیز چنین اعتقادی را در جامعه ترویج کردند.
وی گفت: کسانی که دستی در تئوری‌های سیاسی دارند قطعا به این باور خواهند رسید و یا رسیده‌اند که تنها سیستم حکومتی و سیاسی که در آن همه مراتب و سلسله فرمانروایان، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند سیستم سیاسی اسلامی است؛ پیامبران، امامان و ولی فقیه باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشد، سیستم حکومتی اسلام ۱۰۰ درصد پاسخگو و مسئول است و هیچ جا از جمله دموکراسی غربی این گونه نیست و چنین سیستم دقیقی مشاهده نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که پیامبران و امامان جانشینان خداوند متعال در زمین هستند که در زمان غیبت این مسئولیت مهم بر عهده ولی فقیه است اظهارکرد: کسانی که این نظریه را قبول ندارند باید به این سوال نیز پاسخ دهند که ادامه این خط چه خواهد شد و اگر ولی فقیه نداشته باشیم خدا چگونه فرمانروایی می‌کند؟ اگر حرف آن‌ها را بپذیریم یعنی ما در دوره غیبت دیگر نیازی به چنین حاکم و شرایطی نداریم.
وی با بیان اینکه کسانی که قائل به نظریه و نظام ولی فقیه نیستند چه بخواهند و چه نخواهند راه مسیحیتی را در پیش می‌گیرند که می‌گوید خدا بازنشسته شده و بشر را رها کرده است عنوان کرد: تمام گرفتاری‌ها و محرومیت‌های بشر به علت این است که از یکسو می‌خواهد در زمین خدا زندگی کرده و از سوی دیگر می‌خواهد نافرمانی کند و همین تضاد، عامل گرفتارهای‌های او است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: اگر همه ما به احکام مقید می‌شدیم مشکلات در کشور به این حد نمی‌رسید؛ بار‌ها گفته‌ایم که اجرای خوب یک قانون بد بهتر از اجرای بد یک قانون خوب است و اگر مسئولان ملتزم به رعایت قانون باشند بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.
آیت‌الله اراکی با ذکر این مطلب که تئوری‌های روشنفکران و تکنوکرات‌ها نتوانسته است مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما را حل کند گفت: اسلام قوانین خاص خود را دارد که باید بدون کم و کاست آن‌ها را اجرا کرد ولی وقتی مدیران بنا به سلیقه خود این قوانین را تغییر دادند این همه مشکل در کشور ایجاد شد.
انتهای پیام

captcha