مراسم «تلاوت قرآن در شب عاشورا» به‌ یاد تلاوت سالار شهیدان
کد خبر: 3747629
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
در منزل سیدمهدی سیف برگزار می‌شود؛

مراسم «تلاوت قرآن در شب عاشورا» به‌ یاد تلاوت سالار شهیدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جلسه ختم قرآن عاشورای امسال نیز همانند سال‌های گذشته در منزل سیدمهدی سیف، مدرس قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ امسال نیز همانند سال‌های گذشته و طبق سنتی قدیمی و ماندگار، جلسه ختم قرآن کریم در منزل سیدمهدی سیف، مدرس قرآن کریم برگزار می‌شود که این جلسه معنوی و قرآنی بعد از نماز صبح روز تاسوعا آغاز شده و تا نماز صبح روز عاشورا نیز ادامه خواهد داشت.
این جلسه ختم قرآن کریم به یادگار از مرحوم سیدمحمدحسن سیف(۱۳۶۱-۱۲۷۵ ه.ش) پدر این مدرس قرآن کریم به جای مانده که در ایام حیاتشان در روزهای تاسوعا و عاشورا، جلسه ختم قرآن را در منزل برگزار می‌کردند. پس از فوت ایشان، دیگر اعضای خانواده، مصرّ بودند تا همچنان این سنت حسنه هرساله در منزل ادامه یابد تا ثواب یک دور ختم قرآن به روح و جسم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان اهدا شود.

این جلسه ختم کل قرآن هرساله با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن در منزل سیدمهدی سیف برگزار می‌شود که اساتید و قاریان قرآن با حضور در این جلسه ختم قرآن به‌صورت مستمر به تلاوت قرآن می‌پردازند تا در طول یک روز یک ختم کل قرآن انجام شود.
این جلسه قرآن کمتر از ۲۰ نفر افراد ثابت دارد و علاوه بر این عموم مردم از میان قرآن‌دوستان و عزاداران حسینی در طول این یک روز در جلسه حضور پیدا می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با مرحوم سیدمحمدحسن سیف اینجا کلیک شود.

انتهای پیام

 

captcha