غنابخشی و صیانت؛ رویکرد اصلی مجالس عزای حسینی
کد خبر: 3747644
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

غنابخشی و صیانت؛ رویکرد اصلی مجالس عزای حسینی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: مجالس عزای حسینی ظرفیتی برای زنده کردن ‌قیام عاشورا و مفاهیم بلندی است که در دل آن نهفته است؛ بنابراین باید ضمن غنابخشی به این جلسات، آنان را از آسیب‌ها و انحراف‌ها صیانت کنیم.

غنابخشی و صیانت؛ رویکرد اصلی مجالس عزای حسینی

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: بزرگترین رسانه در جهان تشیع، رسانه محرم و فرهنگ عاشورا است که مفاهیم بزرگی را به دنیا مخابره می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: پیام عاشورا، مقابله با ظلم و ایستادن در مقابل ستمگران است، بنابراین محدود به دایره اسلام نمی‌شود، بلکه عالم بشریت را دربرمی‌گیرد و الگو می‌دهد.
وی ادامه داد: مجالس عزای حسینی ظرفیتی برای زنده کردن آن قیام و مفاهیم بلندی است که در دل آن نهفته است؛ بنابراین باید ضمن غنابخشی به این جلسات، آنان را از آسیب‌ها و انحراف‌ها صیانت کنیم.
بزمانی بیان کرد: هیئات مذهبی، مبلغان و مداحان باید عزاداری‌ها را به سمتی ببرند که خدایی ناکرده آلوده به خرافات و بدعت‌ها نشود؛ همچنین مسائلی که با حقوق شهروندی در تضاد است، مشاهده نشود.
وی افزود: در طول سال و به‌ویژه در ایام نزدیک به ماه محرم، کارگاه‌های مختلفی برای مسئولان هیئات مذهبی و مداحان برگزار شده که در آن به مسائلی مانند آداب مداحی، پرهیز از غلو و مدح غیر مستند، عدم استفاده از شمایل منتسب به ائمه، پرهیز از شعارهای موهن و نیز اعمالی که با حقوق شهروندی تناقض دارد، پرداخته شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در این جلسات همچنین بر اقامه نماز ظهر عاشورا تأکید شده است، ادامه داد: هر برنامه‌ای که با وقت نماز تلاقی کند، باید طوری برنامه‌ریزی شود که به نماز اول وقت لطمه نزند؛ عزاداری‌ها در این زمان باید متوقف شده و برای اقامه نماز آماده شوند.
وی اظهار کرد: سال گذشته، برنامه‌ای را شروع کردیم که خیلی مفید بود و باید پیش‌ترها آغاز می‌شد و آن، شناسایی 40 مجالس خانگی، آموزش بانوان مداح خانگی و نظارت مستمر بر این مجالس بود و امیدواریم در آینده نیز به‌صورت گسترده‌تر ادامه داشته باشد.
بزمانی افزود: مداحان و مبلغان سنتی ما باید تحت آموزش قرار گیرند و به همین دلیل، در طول سال با آنان در ارتباط هستیم و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به‌روزرسانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha