پیام آوران عاشورا؛ بهترین الگوهای امیدواری
کد خبر: 3747667
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

پیام آوران عاشورا؛ بهترین الگوهای امیدواری

گروه معارف- رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عاشورا، بهترین الگوی امیدواری است، گفت: باید در مدارس این الگو برای دانش آموزان تبیین شود.

عاشورا؛ بهترین الگوی امیدواری

حجت الاسلام علی حسینی، رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به همایش« احلی من العسل»، اظهار کرد: تبیین فلسفه عاشورا وگسترش فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان از اهداف اصلی این همایش و سایر همایش‌های عاشورایی است.
وی با بیان اینکه حضرت قاسم بن الحسن(ع) الگوی مناسبی برای نوجوانان است، افزود: زندگی این فرزند والا مقام امام حسن(ع) مانند یک امام معصوم به دور از خطا و گناه بوده است.
رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: در واقعه کربلا برای تمام سنین الگو و سرمشق زندگی وجود دارد و الگوی نوجوانان و دانش آموزان حضرت قاسم(ع) است.
حسینی بیان کرد: این نوجوان و شخصیت بزرگ نهضت عاشورا، با معرفت و شناخت و احساس مسئولیت خود نسبت به امام زمان خود به وظیفه‌اش عمل کرد و با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.
وی بیان کرد: امروز نیز جوانان و نوجوانان کشور با الگو گرفتن از حضرت قاسم(ع) می‌توانند سربازان خوبی برای حضرت مهدی(عج) باشند.

وی با بیان اینکه معلمان درس عاشورا را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند، گفت: حریت، آزادگی، دفاع از مظلوم، شجاعت و ایثار درس عاشورا است.

رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: افزایش بصیرت عاشورایی و شعور دینی نسل جوان با بهره گیری از مفاهیم قرآنی و پیام های عاشورا باید از مهم‌ترین آموزش و پرورش باشد.

حسینی با بیان اینکه عاشورا بهترین درس برای دانش آموزان است که باید برای آنان پیام‌های این حادثه عظیم تبیین شود، یادآور شد: عاشورا، بهترین الگوی امیدواری است و باید در مدارس این الگو برای دانش آموزان تبیین شود.
انتهای پیام

captcha