برگزاری ۵۵ دوره تحصیلات تکمیلی حوزوی و دانشگاهی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
کد خبر: 3747765
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

برگزاری ۵۵ دوره تحصیلات تکمیلی حوزوی و دانشگاهی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

گروه معارف - رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) از برگزاری تا به حال ۵۵ دوره تحصیلات تکمیلی حوزوی و دانشگاهی در دفتر اصفهان خبر داد.

برگزاری 55 دوره تحصیلات تکمیلی حوزوی و دانشگاهی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت‌الاسلام صافی اصفهانی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در سال تحصیلی 98-97، مجموعا چهار گروه جدید، یک گروه سطح 3 کلام اسلامی خواهران، یک گروه سطح 3 مشاوره اسلامی برادران، یک گروه ارشد تبلیغ و ارتباطات بانوان و یک گروه سطح 4 فقه و اصول بانوان گرایش فقه خانواده، در دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی دفتر اصفهان به تحصیل اشتغال یافته و به دوره‌های تحصیلات تکمیلی دفتر اصفهان ملحق شده‌اند.
وی از برگزاری 55 دوره تحصیلات تکمیلی و تخصصی حوزوی و دانشگاهی در دفتر اصفهان خبر داد و گفت: از سال 1387 تاکنون یعنی در مدت حدود یک دهه که از برگزاری دوره‌های آموزشی منتهی به مدرک در دفتر اصفهان می‌گذرد، در تعامل با دانشگاه‌های حوزوی، 13 دوره ارشد دانشگاه علوم حدیث در گرایش‌های ارشد تفسیر، ارشدکلام و ارشد نهج البلاغه و 5 دوره ارشد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گرایش‌های تبلیغ و ارتباطات، فقه سیاسی و فلسفه برای طلاب و مبلغان حوزه علمیه اصفهان برگزار شده است. افزون بر این، تاکنون 23 دوره تخصصی سطح 3 و چهار دوره تخصصی سطح 4 در موسسه مجتهده امین خواهران و 10 دوره تخصصی سطح 3 در مؤسسه علامه مجلسی برادران برگزار شده است.
صافی با اشاره به برگزاری 17 دوره سطح سه حوزه و ارشد دانشگاه فقط در گرایش کلام اسلامی، بیان کرد: بیشترین گرایشی که در این دوره‌ها به چشم می‌خورد و با استقبال طلاب و مبلغان در حوزه علمیه اصفهان مواجه شده، گرایش ارشد و سطح سه کلام اسلامی است که در مؤسسه مجتهده امین یازده دوره سطح 3 کلام اسلامی و در مؤسسه علامه مجلسی، شش دوره ارشد علوم حدیث گرایش کلام اسلامی تا به حال برگزار شده است. در مورد سایر گرایش‌های سطح 3 برگزار شده در دو مؤسسه، می‌توان از گرایش‌های مدرسی علوم عقلی، تفسیر، فلسفه، فقه و اصول، تبلیغ، تاریخ اسلام و شیعه شناسی نام برد.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید افزون بر دوره‌های تحصیلات تکمیلی و یک دوره کارشناسی زبان انگلیسی ورودی 97-96، یک دوره دیگر کارشناسی مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی و احتمالا یک دوره کارشناسی مطالعات اسلامی به زبان عربی نیز در این دو مؤسسه با مشارکت دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار خواهد شد که در این صورت دوره‌های کارشناسی زبان به سه دوره افزایش خواهد یافت.
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با اشاره به شکل گیری دفتر دانشگاه در شعبه اصفهان از سال 96 و شروع برگزاری دوره‌های دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در دو مؤسسه آموزش عالی دفتر اصفهان ، گفت: با شکل گیری دفتر دانشگاه و امکان برگزاری دوره‌های دانشگاه باقرالعلوم در دفتر اصفهان، به تعامل با دانشگاه علوم حدیث قم خاتمه دادیم و در عرصه دوره‌های دانشگاهی فقط به دوره‌های دانشگاه باقرالعلوم بسنده کرده‌ایم. لکن برگزاری این حجم از دوره‌ها، افزون بر دفتر دانشگاه که صرفا چیزی جز محل برگزاری کلاس‌های دانشگاه نیست، به ایجاد ظرفیت دانشگاهی و ساختار بالاتری در شعبه، نیاز دارد که امید است با عنایت مسئولان محترم دفتر، ظرفیت کنونی ارتقا داده شود.
این استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان به اقدام برجسته آموزشی دفتر اصفهان در آموزش تعداد قابل ملاحظه‌ای از طلاب و مبلغان این حوزه در رشته‌های تخصصی مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری این حجم از دوره‌های آموزشی تخصصی سطوح 3 و 4 حوزه‌های علمیه بانوان و آقایان و ارشد دانشگاه‌های علوم حدیث و دانشگاه باقرالعلوم و دوره‌های کارشناسی زبان دانشگاه باقرالعلوم در دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی دفتر اصفهان، در نوع خود، یک شاهکار و انقلاب آموزشی در حوزه‌های علمیه استان اصفهان محسوب می‌شود که باید مورد توجه و حمایت مسئولان محترم دفتر مرکزی قرار گرفته و نسبت به رشد و تقویت این ظرفیت و استعداد اموزشی ارزشمند، اقدام فرمایند.
انتهای پیام

captcha