عبرت‌های عاشورا برای تمام دوران‌ و اعصار
کد خبر: 3747786
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

عبرت‌های عاشورا برای تمام دوران‌ و اعصار

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که عبرت‌های عاشورا برای تمام دوران‌ها و اعصار است، ادامه داد: با مجاهدت ملت شهادت‌طلب ایران حکومت اسلامی تشکیل شد و رسالت ما حفاظت از این حکومت دینی است.

قساوت قلب و بی‌تفاوتی حق‌طالبان؛ دلایل موجده عاشورا

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین احمدی، سرپرست معاونت پرورشی، فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز دوشنبه، 26 شهریور در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن آموزش و پرورش لرستان، اظهارکرد: یکی از مسائل مهمی که در جریان عاشورا مدنظر است درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست.
وی با اشاره به این‌که عبرت‌های عاشورا برای تمام دوران‌ها و اعصار است، ادامه داد: با مجاهدت ملت شهادت‌طلب ایران حکومت اسلامی تشکیل شد و رسالت ما حفاظت از این حکومت دینی است.
احمدی کم‌توجهی به دین و تبعیت از شهوات را زمینه‌ساز عاشورا برشمرد و گفت: کسانی‌که نماز را زائل کردند و از شهوات تبعیت کردند عاشورا را ایجاد کردند.
سرپرست معاونت پرورشی، فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، قساوت قلب‌ها را از دیگر علل ایجاد عاشورا دانست و افزود: عاشورا را افرادی ایجاد کردند که به ظاهر مسلمان بودند.
وی با اشاره به این‌که گناه و فساد و تباهی بعد از بی‌توجهی به دین و تبعیت از شهوات است، اضافه کرد: از دیگر عوامل ایجاد کننده عاشورا بی‌تفاوتی حق‌طلبان بود و پند عاشورا این است که مبادا اقامه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود.
احمدی با ذکر این مطلب که در جریان کربلا 12 هزار نفر به امام حسین(ع) نامه نوشتند، تصریح کرد: اما زرق و برق سکه‌های طلای ابن‌زیاد چشمان را کور کرد و مردان حق به فراموشی سپرده شدند.
سرپرست معاونت پرورشی، فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، اضافه کرد: دشمنان در شرایط کنونی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام مصروف داشته است و رسالت ما آگاهی و بصیرت است.

انتهای پیام

captcha