بسیج، اندیشکده مقابله با جنگ نرم است
کد خبر: 3747801
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

بسیج، اندیشکده مقابله با جنگ نرم است

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: امروز کشور در یک جنگ نرم تمام عیار فرهنگی و اجتماعی است و بسیج باید به‌عنوان یک اندیشکده، راهبرد مقابله در این جنگ را تدارک ببیند.

بسیج باید اندیشکده مقابله با جنگ نرم باشد

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد 26 شهریورماه در نشست شورای بسیج دادگستری استان یزد اظهار کرد: هجمه دشمنان در این برهه تاریخی حساس در سه جبهه اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی بر کشور وارد شده که ابزار این جنگ فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: دشمن با تکیه بر فضای مجازی با ایجاد جنگ روانی، آرامش اقتصادی را نیز نشانه گرفته است و در این زمینه با ایجاد جو روانی التهابات کاذبی را بر بازار ایجاد و تلاطم‌های سختی را بر مردم آوار می‌کند.

این مقام قضایی، کاهش تدین، معنویت و غیرت را هدف دشمنان ذکر و ابراز کرد: این جبهه نیز سربازان خود را می‌خواهد تا در یک راهبرد معین، توطئه و تزویر دشمنان را خنثی کنند.

وی گفت: تزلزل نهاد مقدس خانواده، هجمه به احکام شرع مقدس اسلام و قبح‌زدایی از معاصی و هنجار‌شکنی در جامعه اسلامی، راهبردی است که دشمنان به کار گرفتند و از فضای مجازی به‌عنوان یک ابزار ارزان و راحت جهت پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌گیرند.

فرمانده پایگاه بسیج دادگستری یزد، پیروزی در دفاع مقدس را مرهون همدلی، ایثار و جانفشانی جوانان این سرزمین دانست و گفت: نظام نوپای اسلامی در نخستین ماه‌های غلبه بر رژیم طاغوت در یک جنگ نابرابر در مقابل رژیم بعث عراق با وجود پشتیبانی استعمار جهانی ایستاد و وجبی از خاک و آرمان را به دشمن واگذار نکرد، اما امروز در حالیکه برخی با بی‌تفاوتی به مسئله می‌نگرند، دشمن در یک جنگ نرم در عرصه فرهنگی، چراغ خاموش و بی صدا در حال حمله تمام عیار است.

وی ادامه داد: در این عرصه نیز باید یک بسیج همگانی و کار جمعی انقلابی و متحد صورت گیرد تا دشمن در این جبهه نیز طعم تلخ شکست را بچشد.

عرشیان، اتخاذ یک راهبرد مناسب و اثرگذار در برابر شبیخون فرهنگی دشمن را در گروی خرد جمعی و حرکت انقلابی ذکر کرد و گفت: باید بسیج به عنوان یک اندیشکده، راهبرد اساسی و اثرگذار در مقابله با جنگ نرم دشمن تعیین نماید و این راهبرد در یک جبهه هماهنگ اجرا شود.

انتهای پیام

captcha