گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک حرکت ملی است
کد خبر: 3747838
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک حرکت ملی است

گروه سیاسی - فرماندار اراک گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک حرکت ملی است، همه باید در پاسداشت آن و دلجویی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان مشارکت کنیم.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک حرکت ملی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک ظهر امروز 26 شهریورماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری اراک برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه همگان است که در هفته دفاع مقدس از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به پاس رشادت‌های این عزیزان قدردانی کنند.
وی ادامه داد: به طورحتم اگر ایثارگری شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آحاد جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود نمی‌توانستیم به این آرامش در کشور دست پیدا کرده و در برابر دشمن ایستادگی کنیم.
فرمانداراراک بیان کرد: امروز که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، متاسفانه گروهی از افراد که وابسته به قوا نیستند از توجه کمتری نسبت به این موضوع و کمک به نیازمندان برخوردار هستند و علی‌رغم تمکن بالا تنها به فکر خودشان هستند و روحیه زیاده‌خواهی دارند.
بختیاری افزود: برای برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اراک مساعدت ادارات کل استان نیازمند است زیرا ادارات شهرستان از امکانات کم و محدودی برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک حرکت ملی است، همه باید در پاسداشت آن و دلجویی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان مشارکت کنیم.
فرماندار اراک گفت: برگزاری این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای مساعدت برگزاری بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان اراک است تا بتوان سختی‌های پیش‌رو را کمتر کنیم. انتظار می‌رود هر یک از دستگاه‌ها که امکان مساعدت به دستگاه‌های ذی‌ربط را دارند، همکاری لازم را بعمل آورند.
بختیاری بیان کرد: موضوع بازدید از خانواده های شهدای گرانقدر استان که از سال گذشته آغازشد، همه دستگاه‌ها در این قضیه ورود پیدا کردند و نزدیک به 600 خانواده مورد بازدید قرار گرفت، در سال جاری نیز در هفته دولت این مساله انجام شد و در هفته دفاع مقدس نیز بازدید از خانواده شهدا در نقاط روستایی و شهری اراک انجام می‌شود.
وی گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرستان اراک در زمینه اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان از دفاع مقدس نقش موثری دارد زیرا در محل مدرسه و حیطه آموزشی مطرح نمودن این مسائل اثر‌بخشی بیشتری به همراه دارد. انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش شهرستان برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس همکاری کنند.
فرماندار اراک افزود: در دانشگاه‌ها نیز بسیج دانشگاه، انجمن‌های دانشجویی، اساتید و ... وظیفه دارند برای نسلی که اطلاعی از جنگ و دفاع مقدس ندارند، با انجام دادن اقدامات مناسب حال و هوای آن دوران را توصیف و بازگو کنند.
بختیاری اظهارکرد: هر کسی در حد توان خود باید هفته دفاع مقدس را گرامی بدارد.
یادآوری می‌شود که در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف از قبیل شهرداری اراک، حوزه هنری، اصناف، سپاه ناحیه اراک، اداره برق، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و... برنامه‌های خود را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام نموند و هر دستگاهی آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در اجرای مراسم این هفته اعلام کرد.
همچنین از مصوبات مهم این جلسه می‌توان به همکاری دستگاه‌هایی ازقبیل شهرداری اراک و سازمان‌های مربوطه آن از قبیل سازمان اتوبوسرانی برای تامین 30 دستگاه اتوبوس در روز رژه، سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای ایجاد هماهنگی برگزاری مراسم‌هایی در پارک‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، همچنین همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان با هیئت‌های ورزشی در طول این ایام، اداره برق، اداره آب و فاضلاب، اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور، پلیس راهنمایی و رانندگی و همکاری نیروی انتظامی برای بحث تامین امنیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اراک می‌توان اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha