زائران ایرانی حامل پیام برادری و همبستگی به مردم عراق باشند
کد خبر: 3747850
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

زائران ایرانی حامل پیام برادری و همبستگی به مردم عراق باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی استانداری قزوین با اشاره به اشتراکات مذهبی ایران و عراق گفت: مردم ایران و عراق گویی یک کشورند و با مشترکات مذهبی بسیار قوی می‌توانند در کنار یکدیگر بر مشکلات فائق آیند و دشمنان را ناامید کنند.

زائران ایرانی در اربعین حامل پیام برادری و همبستگی به مردم عراق خواهند بود

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا آشناگر، معاون سیاسی استانداری قزوین در جلسه ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) که ظهر امروز، 26 شهریورماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این روزها مردم استان قزوین با شور و حال خاصی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را با نظم کامل برگزار می‌کنند و در این راستا هیئت‌های مذهبی هماهنگی لازم را با مسئولان دارند.
معاون سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: اربعین حسینی یک رسالت دینی و مبنای راهپیمایی اربعین هم مردمی است و در این راستا هماهنگی لازم برای برگزاری اربعین به‌عنوان تکلیف و وظیفه دولت انجام‌شده تا زائران بتوانند در آرامش کامل به این سفر اعزام شوند.
وی ابراز کرد: اربعین حسینی نماد وحدت مسلمانان است و زمینه‌ای برای ترویج برادری در منطقه است که این امر زمینه‌ای تاریخی دارد و در سال‌های اخیر مردم ایران شور و احساس ویژه‌ای به این مراسم پیدا کرده‌اند.
آشناگر با اشاره به اشتراکات مذهبی ایران و عراق یادآور شد: مردم ایران و عراق گویی یک کشورند و با مشترکات مذهبی بسیار قوی می‌توانند در کنار همدیگر بر مشکلات فائق آیند و دشمنان را ناامید کنند.
وی عنوان کرد: دشمن این روزها در تلاش است با توطئه‌های مختلف بین مردم ایران و عراق اختلاف انداخته و به مسائلی دامن بزند تا این روابط تیره شود اما هر دو ملت با هوشیاری اجازه نخواهند داد تا بدخواهان به اهداف شوم خود برسند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: زائران ایرانی حامل پیام برادری و همبستگی به مردم کشور عراق هستند و این موضوع را با راهپیمایی اربعین به دنیا نشان می‌دهند.
وی تصریح کرد: سال گذشته از سوی استان قزوین ۵۲ موکب در عراق برپا شد و ۸۳۰ خادم نیز از قزوین به عراق عزیمت کردند و میزبان زائران بودند و امسال هم تلاش می‌کنیم از محل نذورات بتوانیم تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش را به مراسم اربعین اعزام کنیم.
آشناگر بر لزوم اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما تأکید کرد: باید رسانه‌ها ضمن آگاه کردن مردم از وضعیت کنونی عراق، تلاش کنند توجه به قوانین، همراه داشتن روادید و حضور دسته‌جمعی به‌صورت کاروان در این مراسم با جدیت مراعات شود.
انتهای پیام

captcha