لزوم جلوگیری از ورود بدعت در رسوم عزاداری
کد خبر: 3747890
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

لزوم جلوگیری از ورود بدعت در رسوم عزاداری

گروه معارف _ رییس اداره تبلیغات اسلامی سلماس بر لزوم جلوگیری از وارد کردن بدعت در رسوم عزاداری مردم تاکید کرد و گفت: مجلس اهل بیت، مکتب تربیتی و سازنده است.

لزوم جلوگیری از ورود بدعت در رسوم عزاداری

حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد اسماعیلی رییس اداره تبلیغات اسلامی سلماس در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی باتسلیت ایام محرم به همه عزاداران حسینی بیان کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته و دید عمیق و تعبیر عالمانه امام راحل از ماه محرم و صفر، نقشه راه را برای ما هیئتی‌ها روشن کرده و بر تک تک ما واجب است تمامی تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم به‌کار بندیم.

وی افزود: کسانی که پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند سرمایه معنوی بسیار ارزشمندی دارند که بر محور امام‌حسین(ع) شکل گرفته و آن هم برگزاری مراسم دینی است و در عزاداری ها و ولادت‌های ائمه اطهار (ع) شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این مراسم‌های مذهبی، اطلاعات و معرفت‌ها را به متن جامعه منتقل می کند، مجلس اهل بیت، مکتب تربیتی و سازنده بوده و مردم در مراسم عزاداری با معارف دینی آشنا شده و کسب معنویت و معرفت می‌کنند و باعث پیوند عاطفی آنها با اولیاء خدا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی ادامه داد: عدم استفاده از طبل و دیگر آلات موسیقی، دوری از بدعت‌ها، استفاده از آهنگ‌های حزن انگیز و مجاز در خواندن نوحه‌ها، پوشیدن لباس‌های یک دست سیاه، اجرای فریضه امربه معروف و نهی‌از منکر بصورت تذکر لسانی توسط اعضای هیئت‌های مذهبی، عدم استفاده از شمایل‌های منصوب به ائمه(ع)، عدم استفاده از نمادهای مخدوش، حضور پیرغلامان در دسته‌های عزاداری، لزوم رعایت ادب در هیئت‌ها بعنوان عزادار واقعی اباعبدالله‌الحسین(ع) از جمله مواردی است که باید توسط عزاداران و پیام‌آوران واقعه کربلا اجرا و رعایت شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سلماس تصریح کرد: برای برگزاری روضه و عزای حضرت امام‌حسین(ع) آثار و برکات فراوانی ذکر شده که از آن جمله می‌توان به حدیث امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد که می‌فرمایند «هر كس درباره امام‌حسين(ع) شعری بگويد و گريه كند و ۱۰ نفر را بگرياند، برای او و آنان بهشت است» و امیدواریم با برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مجالس عزای اهل بیت، زمینه احیای فریاد دادخواهی و عدالت‌خواهی اسلام و مظلومیت امام مظلومان را فراهم آوریم.

انتهای پیام

captcha