برپایی كارگاه‌های امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی فارس/ جشنواره‌های رضوی؛ اشاعه‌دهنده معروفات
کد خبر: 3747897
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

برپایی كارگاه‌های امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی فارس/ جشنواره‌های رضوی؛ اشاعه‌دهنده معروفات

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس از برپایی كارگاه‌های امر به معروف و نهی از منكر در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره‌كل در سال جاری با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست سلیمان مهدوی با اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد که از سال ٧٢ و مطابق با اصل هشتم قانون اساسی تشکیل شد وظیفه دارد تا مرحله اول و دوم امر به معروف و نهی از منکر که همان تذکر قلبی و لسانی است را که در سطح جامعه مغفول مانده است، احیا کند.
وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که پس از پیامبر مکرم اسلام(ص) تاکنون مغفول مانده است و ائمه برای بیان آن مجاهدت‌ها كردند مسئله معرفی معروف و منکر در سطح جامعه است، چرا که برخی از حاکمان جهان اسلام به‌خصوص از زمان معاویه به بعد تلاش کردند تا امر به معروف و نهی از منکر را از جامعه بگیرند و همین مسئله هم باعث شد تا کسانی همچون حجاج‌بن یوسف ثقفی بر منبری بالا رود و در جایی قرار گیرد که امیرالمؤمنین(ع) نشسته بود.
دبیر ستاد احیاب امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: در راستای فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر بنا داریم که کارگاه‌های آموزشی را برای دستگاه‌های مختلف برگزار کنیم تا این فریضه فراموش شده را بتوانیم به شکل درست آن در سطح جامعه احیا كنیم.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش فرهنگ، ادب و هنر در جامعه است و همین امر باعث شده تا فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی با توجه به این فرایض انجام شود.
وی اظهار كرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه حوزه‌های فرهنگی هنری اعم از فعالیت‌های قرآن و عترت، نشر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ...به نوعی معروف‌های جامعه را گسترش می‌دهد.
سهرابی اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که سال‌هاست برگزار می‌شود، در جهت گسترش و تعمیق معروفات در قالب هنر و بین هنرمندان است و برنامه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و استان‌ها انجام می‌دهد، خود باعث رعایت معروفات و فرهنگ جامعه اسلامی است، مثلاً جشنواره فرهنگ رضوی که در شاخص‌هایی چون، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اشاعه فرهنگ رضوی و همچنین جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از این قبیل است.
وی افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی هنری چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح استانی یا شهرستانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی است، به خصوص معاونت قرآن و عترت که بدون حکم و ابلاغ در این راستا فعالیت دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اگر کتابی چاپ، فیلمی تولید، نمایشی اجرا، اثری هنری خلق شود و برنامه‌های فرهنگی هنری همچون نمایشگاه کتاب در چارچوب قوانین فرهنگ و ارشاد برپا شود، همان معرفی و گسترش شاخص‌های معروف جامعه اسلامی است.
انتهای پیام

captcha