اجرای پانزدهمین دوره طرح رویش ویژه دانشجویان نو ورود
کد خبر: 3747923
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
در دانشگاه علوم پزشكی شیراز رخ می‌دهد؛

اجرای پانزدهمین دوره طرح رویش ویژه دانشجویان نو ورود

گروه اجتماعی ــ پانزدهمین دوره طرح رویش دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز دوم مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، فریبا خانی‌پور، رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 شهریورماه گفت: پانزدهمین طرح رویش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز دوم مهر سال جاری، برای ۹۰۰ دانشجویی که برای نخستین بار وارد دانشگاه شده‌اند، برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح، ویژه دانشجویان تازه وارد به این دانشگاه برنامه‌ریزی شده و شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مقاطع ناپیوسته نیست، هدف از برگزاری آن را ایجاد آمادگی ذهنی و روحی دانشجویان برای حضور در این مرکز آموزش عالی عنوان کرد و افزود: از آنجا که تفاوت‌های بسیار عمده‌ای میان مراکز آموزشی دوران متوسطه و دانشگاه وجود دارد و فرد برای ورود به دانشگاه نیاز به کسب مهارت‌های ارتباطی خاص و ویژه‌تری دارد، لازم است تا دانشجویان جدید، دانش و مهارت لازم برای این موضوع را کسب کنند.
خانی‌پور، توانمندسازی دانشجویان را موجب درک بهتر شرایط محیطی خوابگاه و نیز محیط های آموزشی و برقراری ارتباط سالم و منطقی‌تر دانست و ادامه داد: پانزدهمین دوره از طرح رویش دانشجویان جدید، در قالب برنامه افتتاحیه و معرفی معاونت‌ها در وقت صبح و سپس برنامه بازدید از غرفه‌های دانشجویی، در وقت بعدازظهر پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: غرفه‌های تدارک دیده شده مربوط به نهادهای دانشجویی از جمله انجمن‌های علمی، کانون های فرهنگی، محصولات فرهنگی کتابخانه موعود و چند نهاد خودجوش دانشجویی دیگر است.
وی یادآور شد: در پانزدهمین دوره از طرح رویش برای نخستین بار شاهد تداوم این طرح در قالب برگزاری سه کارگاه در طول نیمسال آموزشی هستیم.
خانی‌پور ادامه داد: در این سه کارگاه آموزشی که در روزهای دوازدهم و نوزدهم مهر و همچنین هشتم آذر، در سالن‌های مجتمع سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، مباحثی با موضوعات توان‌افزایی و توانمندسازی دانشجویان برای تطابق با زندگی دانشجویی و شرایط این مقطع تحصیلی و همچنین آموزش‌های لازم برای پیشگیری از انحرافات اجتماعی و عقیدتی ارائه می‌شود.
وی از برگزاری نشست‌های آموزشی برای والدین دانشجویان نو ورود خبر داد و گفت: در ایام نام‌نویسی دانشجویان جدید، هر روزه با حضور مدیران و اساتید مجرب دانشگاه در کنار خانواده این دانشجویان هستیم تا آموزش‌های لازم را به آنان نیز منتقل کرده تا پل ارتباطی منسجم و مستحکمی در تمام طول دوران تحصیل فرزندان آنان باشیم.
رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه از تلاش برای وارد کردن مباحث آموزشی رویش در قالب واحدهای درسی دانشجویان علوم پزشکی شیراز خبر داد تا در صورت تصویب این پیشنهاد، شاهد شکوفایی فرهنگی و رفتاری مطلوب‌تر در محیط‌های آموزشی دانشجویان باشیم.
بنا بر این گزارش، طرح رویش، یکی از ابتکارات فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در طی آن دانشجویان نو ورود به این مرکز آموزش عالی پزشکی، مباحث توانمندسازی عقیدتی و مهارت های ارتباطی را در بدو ورود به دانشگاه فرا می‌گیرند.
روزهای نام‌نویسی دانشجویان جدید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزهای بیست و پنجم تا بیست هفتم شهریور و در دانشکده توانبخشی این دانشگاه واقع در بلوار شهید چمران شیراز اعلام شده است.
انتهای پیام

captcha