‌ثبت‌نام ۶۰۰ نفر در ‌ارزیابی و ارتقای داوران قرآن/ توجه به نخبگان مهمترین بخش آموزش‌های قرآنی است
کد خبر: 3747934
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

‌ثبت‌نام ۶۰۰ نفر در ‌ارزیابی و ارتقای داوران قرآن/ توجه به نخبگان مهمترین بخش آموزش‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت‌نام ۶۰۰ نفر در طرح ارزیابی و ارتقای داوران قرآن در کشور خبر داد و اظهار کرد: ارزیابی و سطح‌بندی داوران در حال انجام است و به زودی آموزش‌های ارتقای سطح داوران مسابقات قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، برگزاری مسابقات قرآن را یکی از امور تبلیغی ـ ترویجی قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات در شش‌ماهه نخست و مسابقات مرحله کشوری نیز در مهرماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم را دیگر برنامه شاخص قرآنی اوقاف در کشور خواند و افزود: سال گذشته بیش از 240 هزار نفر در این آزمون که بزرگ‌ترین آزمون قرآن کشور است شرکت کردند و در سال جاری نیز با علاوه بر همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی نیز مشارکت خواهند داشت.
‌حسینی از ثبت‌ نام 600 نفر در طرح ارزیابی و ارتقای داوران قرآن در کشور خبر داد و اظهار کرد: ارزیابی و سطح‌بندی داوران در حال انجام است و به زودی آموزش‌های ارتقای سطح داوران مسابقات قرآن برگزار می‌شود.
وی با اشاره به کمک‌های مالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان‌ها برای برگزاری مسابقات قرآن، تصریح کرد: سازمان اوقاف همه‌ساله مساعدت‌های مالی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته برای برگزاری مسابقات قرآن دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: درآمدهای حاصل از محل موقوفات و بقاع متبرکه به صورت متمرکز در همان استان هزینه می‌شود و توزیع ملی وجود ندارد اما به استان‌هایی که عواید کمی از موقوفات دارند کمک‌هایی صورت می‌گیرد.
حسینی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های قرآنی این استان می‌تواند ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان در گرو همکاری دیگر نهادهای فرهنگی استان با اداره اوقاف و امور خیریه است زیرا با منابع محدود اوقاف پیشرفت قرآنی میسر نخواهد شد.
وی برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن و کلاس‌های آموزشی قرآن در بقاع متبرکه را از جمله فعالیت‌های آموزشی خوب سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور برشمرد و گفت: مهم‌ترین بخش آموزش‌های قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش نخبگان قرآنی است که برگزیدگان مراحل کشوری مسابقات قرآن اوقاف برای شرکت در مراحل بالاتر آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

captcha