گریه بر امام حسین(ع) مانع از نفوذ شیطان بر قلب انسان می‌شود
کد خبر: 3747942
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

گریه بر امام حسین(ع) مانع از نفوذ شیطان بر قلب انسان می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه گفت: عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) مانع از نفوذ شیطان بر قلب انسان مسلمان می‌شود و آثار معنوی آن انسان را بیشتر به خدا نزدیک می‌کند.

گریه بر امام حسین(ع) مانع از نفوذ شیطان بر قلب انسان می‌شود

حجت‌الاسلام حسن رهبر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: گریه کردن برای امام حسین(ع) مانع از نفوذ شیطان بر قلب و جوارح انسان می‌شود و آثار معنوی آن انسان را بیشتر به خدا نزدیک می‌کند.
وی افزود: روایات متعددی درباره اشک ریختن در نیمه شب از خوف خدا وجود دارد که حسنات زیادی درباره آن بیان شده است، ولی بر اساس روایات معصومین(ع) آثار و حسنات بیشتری برای گریه بر امام حسین(ع) بیان شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه با بیان این که آثار و برکات گریه بر سیدالشهدا(ع) در دنیا، برزخ و قیامت وجود دارد، اعلام کرد: شیطان تمام تلاش خود را برای آلوده کردن انسان‌ها به رذایل اخلاقی به کار می‌برد تا با خروج از چتر ولایت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، تمام وجود او ظلمانی می‌شود.
وی با بیان این که ولایت‌مداری اهل‌بیت(ع) از طریق انسان‌ها گسترش می‌یابد، عنوان کرد: زمانی که انسان ولایت خدا، پیامبر(ع) و اهل‌بیت(ع) را بپذیرد، زبان و عمل او نشر دهنده معارف الهی است.
حجت‌الاسلام رهبر تولی و تبری را ابزاری برای قرار داشتن در جنود الهی دانست و بیان کرد:‌ همان طور که شیطان ظلمات را به قلب انسان نفوذ می‌دهد، معصومان(ع) نیز نور را به دل انسان تابانده و او را از ظلمت نجات می‌دهند.
وی با بیان اینکه شیطان برای به تاریکی کشاندن انسان، تلاش می‌کند تا ارتباط او را با منبع نور الهی قطع کند، افزود: اگر انسان به نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصوم(ع) وصل شود، گرفتار ظلمت و قصاوت قلب نمی‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه در پایان، حب نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) را ریشه خوبی‌ها دانست و یادآور شد: علت این که گریه بر سید‌الشهدا(ع) قلب را زنده می‌کند،‌ این است که چنین گریه‌ای انسان را به ولایت نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌رساند.
انتهای پیام

captcha