اعزام ۱۸۳۶ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی به سفرهای زیارتی
کد خبر: 3747946
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
طی نیمه نخست سال جاری؛

اعزام ۱۸۳۶ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی به سفرهای زیارتی

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آذربایجان‌غربی از اعزام ۱۸۳۶ مددجوی استان به سفرهای زیارتی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

اعزام ۱۸۳۶ مددجوی آذربایجان‌غربی به سفرهای زیارتی

بهزاد نیکمرام، معاون فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری، یک هزار و ۸۳۶ مددجوی استان به سفرهای زیارتی اعزام شده اند.

وی افزود: این تعداد مددجوی اعزام شده به سفرهای زیارتی شامل ۳۶۳ مددجوی دانش‌آموز، ۱۸۱ مددجوی دانشجو، ۴۰۱ زن سرپرست خانوار و ۹۱۸ نفر سایر مددجویان می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای تامین نیازهای سفر این تعداد مددجو به عتبات متبرکه در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و همچنین ۶۵۰ میلیون تومان برای اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی در سال جاری در نظر گرفته‌شده‌است.

وی تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۳ هزار و ۸۴۲ مددجوی آذربایجان‌غربی از کلاس‌های آموزشی و تربیتی و همچنین دوره‌های آموزش و پیشگیری از اعتیاد شرکت کرده‌اند.

نیکمرام یادآور شد: هم اکنون شش کانون فعال در آذربایجان‌غربی آماده ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی به مددجویان استان بوده و هدف این نهاد افزایش این تعداد، به هشت کانون دائم فرهنگی، آموزشی و تربیتی است.

وی بیان کرد: به منظور تسریع در آموزش و یادگیری مددجویان استان در سال جاری، ۱۵۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف و برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان در سال جاری، تصریح کرد: تحقق اعزام به اردوهای شوق زیارت تا پایان امسال، تحقق برنامه‌های تحولی، برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی اربعین در صورت اعلام سهمیه، برنامه‌ریزی برای آموزش ۳۰۰ مددجوی بی سواد و توجه ویژه به تربیت قرآنی مددجویان به عنوان محور تمامی آموزش‌ها از اهم برنامه‌ها و اهداف فرهنگی سال جاری کمیته امداد استان است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مبلغان دینی در آموزش‌های دینی و فرهنگی خانواده‌ها، اجرای طرح آموزش قرآن در خانه به عنوان یکی از فعالیت های تاثیرگذار، برنامه ریزی برای حفظ یک الی پنج جزء از قرآن کریم توسط ۲۰۰ مددجو، افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی ازشش کانون به هشت کانون دائم در صورت آماده سازی زیرساخت‌ها و فعالیت‌های دو خوابگاه دانش‌آموزی از سایر اهداف و برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

نیکمرام با اشاره به اعزام مددجویان به کربلای معلی در اربعین امسال، بیان کرد: تاکنون هیچگونه سهمیه‌ای برای اعزام مددجویان استان به کربلا در اربعین امسال مشخص نشده و در صورت اعلام سهمیه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha