نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس فراموش نشدنی است
کد خبر: 3747967
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس فراموش نشدنی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: نقش زنان در دوران انقلاب، دفاع مقدس و در ایجاد محیطی آرام در جامعه فراموش نشدنی بوده و هیچ‌گاه نمی‌توان این نقش را فراموش کرد.

نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس فراموش نشدنی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 26 شهریورماه در دیدار جمعیت زنان فرهیخته استان، با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسینی(ع)  اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران توجه خاص و در خور به جامعه زنان اسلامی است و این هنر امام راحل بود که در دوران انقلاب برداشت از جامعه زنان را به واقعیتی تبدیل کرد تا زنان در سرنوشت کشور اثرگذار باشند.
وی با بیان اینکه زنان در دوران شکل‌گیری انقلاب هم تاثیر بی‌بدیل داشتند، افزود: زنان در کنار مردان و بچه در بغل به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کردند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس زنان سه نقش عمده داشتند، تصریح کرد: زنان پشت جبهه‌ها فعالیت‌های زیادی برای پشتیبانی از جبهه داشتند به طوریکه در دوران دفاع مقدس آماده کردن وسایل برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مصداق این تلاش هاست.
امام جمعه تبریز نقش دیگر زنان را در تربیت فرزندان غیور عنوان کرد و گفت: نقش مادر در تربیت فرزند بسیار اهمیت دارد و حتی بیشتر از پدر است چراکه  یک کودک تربیت خود را بیشتر از مادر دریافت می‌کند و غیورمردان هشت سال دفاع مقدس زیرسایه تربیت درست مادرهای به آن مقام دست یافتند به طوریکه در آن دوران نوجوانانی بودند که برای اعزام به جبهه  سن خود را تعییر می‌دادند‌.
وی ادامه داد: نقش دیگر زنان در جامعه اسلامی ایران این بود که شاید  امکان مالی نداشتند تا به جبهه کمک کنند ولی فرزندان خود را تقدیم کردند،افراد زیادی را سراغ دارم که ماه‌ها به دور از خانواده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و به دور از خانه و کاشانه خود بودند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نقش زنان در دوران انقلاب، دفاع مقدس و در ایجاد محیطی آرام در جامعه فراموش نشدنی بوده و هیچ‌گاه نمی‌توان این نقش را فراموش کرد.
وی با قیاس دو دوره قبل و بعد انقلاب شکوهمند اسلامی در راستای توجه به زن و نقش آن در جامعه تصریح کرد: در دوران قبل انقلاب افراد و خانواده‌های مومن و متدین اجازه نمی‌دادند تا فرزندانشان به مدرسه بروند ولی حالا نخبگان، دانشمند و پژوهشگران زیادی از خود جامعه زنان وجود دارند که این امر به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و امام راحل است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مدت رهبری‌ خود تاکیدات زیادی و به خصوص در چند بخش دارند که جزو تاکیدات ایشان است، توضیح داد: اهمیت دادن به جوانان، یکی از این ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب است به طوریکه انتصابات اخیر ایشان نشانگر توجه و عمل به این موضوع بود.
وی ادامه داد: توجه به امور قرآن در جامعه در مرحله اول به برکت امام راحل و در مرحله بعد توجه رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی مقام عظمی ولایت است به طوریکه ایشان در ماه مبارک رمضان چند ساعتی را در محفل قرآنی سپری می‌کنند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم توجه به دانشجویان، آینده کشور و امید دادن به مردم در جهت آینده کشور را از دیگر ویژگی‌های حضرت آقا مطرح کرد و گفت: توجه به قشر بانوان و فرهیحتگان نیز از جمله تاکیدات اولویت‌دار رهبری بوده است به طوریکه ایشان در همه صحبت‌هایشان اشاره و تاکیدات در این خصوص دارند.
وی با تاکید به اینکه به راستی هر چه در زمینه زنان از بعد اقتصادی و تعمیق امور دینی در جامعه برنامه‌ریزی کرد، باز جای کار وجود دارد، تصریح کرد:  برخی افراد بی‌سواد و افرادی که به عنوان خانم جلسه‌ای مطرح شده‌اند، با دامن زدن به مراسم خرافه‌گری سعی بر ایجاد تحریف داشتند ولی خوشبختانه در حال حاضر زنان زیادی در کشور وجود دارند که باسواددر این امور هستند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه روز به روز مسائل خرافه‌گری در جامعه رونق می‌یابد، گفت: طبق شنیده‌ها در یک مراسم‌ شنیده شده بود که به خاطر عروسی حضرت قاسم، گل به دست گرفته بودند در حالیکه این چه حرفی است و از کجا روایت عروسی حضرت قاسم در میدان نبرد مطرح می‌شود.
وی متذکر شد: هرقدر روشنگری انجام گیرد باز جای کار وجود دارد به طوریکه امروز خرافه و عرفان‌های کاذب در جامعه وجود دارد و حتی بنده وقتی گزارش‌هایی از برخی مبادی ذی‌ربط دریافت می‌کنم، شاید در ظاهر عارف بودن فرد را نشان می‌دهد ولی با بررسی می‌توان دید که اصلا ریشه فرد به ضد نظام و اسلام برمی‌گردد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: خواهشمندیم فعالان و متخصصان فرهنگی و دینی دقت لازم به جلسات خانگی و غیره داشته باشند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه باید دست در دست هم داد و در زمینه روشنگری تلاش کنیم، افزود: دشمن دین ما را نشانه گرفته و ما هم باید مراقب باشیم چرا که بهانه‌های زیادی در دست دارند و هدف اصلی نابودی دین، باور و اعتقادات است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد دشمن در کمین نشسته و می‌خواهد ما را با یک کلمه اشتباه محکوم کند که البته حرف دشمنان از سر دلسوزی به ما نیست از این‌رو باید مراقب بود و اشتباه نکنیم و بهانه‌ای دست دشمن ندهیم.
وی خطاب به مسوولان کارگروه‌های جمعیت فرهیخته زنان بیان کرد: کارگروه‌های تشکیل یافته باید اثرات و بازخوردهایی داشته باشد و با اینکه مسائل فضای مجازی، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی موضوعات مهمی هستند ولی بحث اعتقادات و تعمیق باورهای دینی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
وی با بیان اینکه برخی بدحجابی‌ها و برداشتن روسری توسط عده‌ای یک موضوع عادی نبوده و با برنامه است، تصریح کرد: برنامه اصلی دشمن این است که متانت را از جامعه کم کند در حالی که باید روز به روز جامعه وضع بهتری داشته و مسائل بدحجابی در جامعه رفع شود.
 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برخی‌ از من می‌خواهند در تریبون‌ها از ضرورت حجاب بگوییم در حالی که چکشی برخورد کردن، قبح مسئله را می‌شکند، گفت: با عناوین و در مناسبت‌های مختلف به موضوع حجاب اشاره کرده‌ام ولی باید خود افراد و خانواده‌ها نیز به این موضوع دقت کنند که حتی اگر اعتقادات دینی هم ندارند ولی ناموس نباید به نمایش گذاشته شود.
وی، به رشد و ارتقای تحصیلی بانوان در تمام رشته‌های  مورد نیاز در جامعه اشاره کرد و گفت: هر مطلب و کمکی از ناحیه ما برای تقویت فرهنگی و تبلیغی مخصوصا مواردی که برای تعمیق مبانی اعتقادی باشد، انجام می‌دهیم.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر آنچه وظیفه همگانی است، تذکر لسانی است به طوریکه باید تذکر را داد و رد شد ولی برای امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط آن را بشناسیم یعنی باید فرد معروف و منکر را شناخته و  احتمال اثرگذاری داده شود
انتهای پیام

captcha