بیش از ۲۰۰ مربی قرآن در هیئات مذهبی شاهرود فعالیت دارند
کد خبر: 3747973
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

بیش از ۲۰۰ مربی قرآن در هیئات مذهبی شاهرود فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: ۲۱۹ مربی قرآن در هیئات مذهبی این شهر آموزش قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز را به عهده دارند.

بیش از ۲۰۰ مربی قرآن در هیئات مذهبی شاهرود فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، علی یوسفیان، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شاهرود عصر روز گذشته، 26 شهریورماه در نشست کارکنانی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۲۱۹ مربی قرآن، همزمان با برپایی مراسم عزاداری در هیئات مذهبی ثبت شده تحت پوشش این اداره، آموزش روخوانی قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز را برعهده دارند، ادامه داد: اولویت اهمیت آموزش و قرائت قرآن کریم در صدر برنامه‌های عزاداری هیئات مذهبی در ایام محرم قرار دارد.

به گفته وی‌ یکی از شرایط دریافت مجوزوشروع فعالیت هیئات مذهبی در مناسبت‌های مختلف از جمله عزاداری در ماه محرم علاوه بر استفاده از روحانی و مداح از یک مربی مجرب قرآنی هم جهت قرائت و آموزش قرآن کریم است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شاهرود یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت هیئت‌های مذهبی در ماه محرم را حفظ جایگاه قرآن بر اساس تأکید آیات و روایات اسلامی برشمرد و افزود:  هیئات مذهبی، جلسات خود را با قرائت آیاتی از قرآن کریم، آغاز کرده و سپس اساتید اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی، قواعد روخوانی و روانخوانی را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام

captcha