زمان‌شناسی؛ از مهم‌ترین درس‌های عاشورا
کد خبر: 3747975
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

زمان‌شناسی؛ از مهم‌ترین درس‌های عاشورا

گروه سیاست و اقتصاد ــ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زمان‌شناسی یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست، گفت: بعد از واقعه عاشورا ۴ هزار نفر از توابین با شعار یا لثارت‌الحسین به شهادت رسیدند، اما اشکال کارشان این بود که بعد از عاشورا به پیام اباعبدالله(ع) لبیک گفتند و زمان‌شناس نبودند.

زمان‌شناسی از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست/پیام قیام امام حسین(ع) مرزهای زمانی و جغرافیایی را در نوردیده استبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه دوشنبه، 26 شهریورماه در جمع عزاداران شهرستان ابهر با اشاره به اینکه عاشورا درس ایثار، گذشت، حق‌طلبی، ایستادگی و مقاومت را به جهانیان آموخت، اظهار کرد: عاشورای حسینی تابلوی همه زیبایی‌های عالم است.
وی با بیان اینکه زمان‌شناسی یکی از مهم‌ترین درس‌‌های عاشوراست، عنوان کرد: بعد از واقعه عاشورا 4 هزار نفر از توابین با شعار یا لثارت‌الحسین به شهادت رسیدند اما اشکال کارشان این بود که بعد از عاشورا به پیام اباعبدالله(ع) لبیک گفتند و زمان‌شناس نبودند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، ادامه داد: جوانان و نوجوانان زنجانی باید تلاش کنند که پرچم این شور و شعور حسینی را همواره برافراشته نگه داشته و به آن افتخار کنند.
وی با تأکید بر اینکه واقعه عاشورا رخدادی عظیم است که تا زمین و زمان هست باید برای آن اشک ریخت، افزود: پس از گذشت چندین قرن از این واقعه بزرگ پیام قیام امام حسین(ع) مرزهای زمانی و جغرافیایی را درنوردیده است.
رئیسی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا سرشار از زیبایی است، ادامه داد: علی‌رغم همه این ظلم‌ها، صفحه نورانی عاشورا سرشار از صحنه‌های بی‌بدیلی است که در خلق آن از کودک شش ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله نقش داشتند.
این مسئول با بیان اینکه نوکری برای مردم بزرگ‌ترین افتخاری است که نصیب مسئولان شده است، افزود: مردم امتحان خود را با حضور در صحنه‌های مختلف پس داده‌اند و جان و مال خود را فدای انقلاب کرده‌اند لذا مسئولان نیز باید اهتمام لازم را در خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند.
وی با بیان اینکه دشمن در فضای حقیقی و مجازی به دنبال القای ناامیدی و فتنه‌انگیزی بین مردم هستند، اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند در مسیر پیشروی کشور مانع ایجاد کنند اما ملت ایران با اراده پولادین و با اتکال به خدا و امید به حرکت خود ادامه خواهند داد.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت تعامل و همدلی دولت و ملت، خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه کشورمان در پیش گرفته‌اند همه مسئولان باید تلاش کنند گره‌گشای مشکلات مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه تجربه چهل ساله انقلاب نشان داده است که در این دوران هر جا که متکی به خداوند بوده و با اعتماد به نفس و تکیه بر داشته‌های خود گام برداشتیم، موفق بودیم، گفت: اگر در جایی از کشور ما مشکل وجود دارد به این علت است که به جای توجه به داشته‌های خودمان نگاه‌مان به دیگران بوده است و تا زمانی که این نگاه‌ها وجود داشته باشد، مشکلات به قوت خود باقی است.
انتهای پیام
captcha