مدل ایرانی ـ اسلامی با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود
کد خبر: 3747977
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

مدل ایرانی ـ اسلامی با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد به عوامل داخلی دخیل در مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: عدم اجرای مدل دینی و انقلابی برای حل مشکلات کشور در عرصه اقتصادی عامل اصلی شرایط بد اقتصادی است.

مدل ایرانی ـ اسلامی با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از شبستان، ستار هدایت‌خواه، مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 26 شهریورماه در جمع عزاداران حسینی، به جنگ اقتصادی دشمنان اشاره و اظهار کرد: برخی از مبانی جنگ اقتصادی تحریم‌، نفوذ، خرابکاری و ...است.
وی شرایط اقتصادی را بسیار بد دانست و عنوان کرد: اقتصاد دانان معتقد هستند علت این شرایط ۳۰ درصد به علت تحریم‌‌ها و ۷۰ درصد منشاء داخلی دارد.
مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عوامل داخلی دخیل در مشکلات اقتصادی کشور، افزود: عدم اجرای مدل دینی و انقلابی برای حل مشکلات کشور در عرصه اقتصادی عامل اصلی شرایط بد اقتصادی است.
هدایتخواه در توضیح این مطلب، ادامه داد: طبق آرمان و اهداف انقلاب که امام(ره) فرمودند: «قرار بود مدل اقتصاد اسلامی طراحی شود» و رهبری سال‌‌ها پیشتر فرمودند: «که مدل ایرانی- اسلامی پیشرفت طراحی شود»، اما طراحی نشد.
وی ضمن تاکید بر اینکه مدل دینی و انقلابی برای حل مسائل کشور نه اقتصاد ریاضتی، بلکه اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی متکی بر توان داخلی است تا با فشار دشمن دچارنوسانات نشویم.
مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر این مدل در کشور اجرایی می‌شد این اتفاقات حوزه اقتصادی را شاهد نبودیم، ابراز کرد: نیروهای متدین وظیفه دارند اقتصاد مقاومتی را برای مردم بازگو کنند.
هدایتخواه بیان کرد: بیکاری یکی از معضلات جدی جامعه و جوانان است، اما در مدل اقتصاد مقاومتی ساز و کارهایی طراحی شده بود که اگر اجرایی و عملیاتی می شد، شاهد به سرانجام رسیدن این معضل‌ها در جامعه بودیم.
وی پرهیز از «خام فروشی» منابع را یکی از سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: افتخار بعضی از مسئولان در شرایط کنونی این است که حدود ۲/۵ میلیون بشکه نفت ۷۰ دلاری کشور به فروش می‌رسد.
این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر بشکه نفت ۳۷ دلار عاید کشور می ‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که آمریکایی ‌ها و کشورهای مختلف همین نفت خام را خریده و در کشور خود به فرآورده ‌های نفتی مختلف تبدیل و دوباره به خود ما می‌‌فروشند.
هدایتخواه با اشاره به اینکه این تبدیل نفت برای جوانان آنها اشتغال ایجاد می‌‌کند، ادامه داد: این کار بیش از هزار دلار برای این کشورها ارزش افزوده ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه مسئولان می‌‌گویند فناوری تبدیل نفت به فرآورده‌‌های نفتی را نداریم، ابراز کرد: باید بگویم فناوری موشک دوربرد یا ماهواره و فناوری هسته‌ای پیچیده‌تر است، یا فناوری تبدیل نفت؟!.
منتخب سابق مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که برتوان جوانان انقلابی تکیه نمی‌‌شود، خاطرنشان کرد: اگر به جوانان تکیه و آنها را باور کنیم، مشکلات کشور حل می‌شود.
هدایتخواه با بیان اینکه به گفته اقتصاددانان یکی از راه‌‌های پیشران ‌حل مشکلات اقتصادی موضوع مسکن است، افزود: اگر مسکن رونق پیدا کند، ضمن اینکه یک نیاز اساسی رفع می‌‌شود، ده‌ها و حتی صدها بنگاه تولیدی راه ‌اندازی می‌شود تا یک میلیون مسکن ایجاد شود.
وی اقتصاد مقاومتی را مدلی دانست که می‌‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: مدل ‌هایی برعکس اقتصاد مقاومتی اجرا می‌‌شود که مدل اقتصاد وارداتی، غربی، لیبرالی است و جواب نمی ‌دهد.
مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مدل آمریکایی باعث شده آمریکا بزرگترین بدهکار دنیا باشد، مدل اقتصاد کنونی فقر و تبعیض را ایجاد می ‌کند و جنبش ۹۹درصد وال استریت چگونه بود؟؛ نمی‌‌شود با مدل اقتصاد آمریکایی با آمریکا بجنگیم.
هدایتخواه مدل دینی و انقلابی برای جنگ با آمریکایی ‌ها را لازم دانست و اضافه کرد: ریشه برخی مشکلات و خرابکاری‌‌ها افراد صاحب نفوذی هستند که در حال شناسایی هستند.
وی برخی از مشکلات اقتصادی داخلی را سوء استفاده افراد، جریان‌‌ها و مؤسسات از این شرایط با استفاده از احتکار و ...برشمرد و اضافه کرد: عدم نظارت کافی بر این حوزه در قاچاق و سایر موارد منشا دیگر مشکلات اقتصاد است.
این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر این نکته که بی تدبیری و مانع تراشی بر سر راه برخورد جدی با مفسدان اقتصادی وجود دارد، اضافه کرد: ریشه مشکلات اقتصادی تحریم و ورود نیروهای نظامی و شبه نظامی به عرصه اقتصاد نیست، آدرس غلط ندهیم.
هدایتخواه تصریح کرد: بودجه دفاعی ما کمتر از پنج درصد کل بودجه کشوراست و ۹۵ درصد در دست دیگران است، از این پنج درصد چقدر در لبنان و سوریه برده می ‌شود که بعضی‌ها چنین ادعاهایی دارند؟.
وی ابراز کرد: نکته دیگر که باید برای مردم گفته شود، اینکه راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد و بن بست نیست.
مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اینکه گفته می‌ شود برای حل مشکلات نیاز به سرمایه ‌گذار خارجی است و اگر با آنها کنار نیایم به کشور نمی ‌آیند، حرف بی ربطی است در حال حاضر نقدینگی از ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.
هدایتخواه برخی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور را به رفتار توده‌های مردم دانست و عنوان کرد: این رفتارها باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی زمینه ساز تولید و‌ اشتغال است، اظهار کرد: دومین رفتار مردم که باید اصلاح شود، بهنیه‌ سازی مصرف است. مصرف نان، گوشت، برنج، آب، برق، گاز و بنزین و سایر موارد در ایران چندین برابر دنیا است در این جنگ اقتصادی درست باید مصرف کنیم.
این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم وظیفه دارند که سودجویان و خائنینی که در این شرایط در راستای اهداف دشمن گام بر می‌دارند را شناسایی و معرفی کنند.
انتهای پیام

captcha