اجرای ۵۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در مازندران
کد خبر: 3747988
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

اجرای ۵۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در مازندران

گروه فرهنگی ــ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از اجرای ۵ هزار برنامه در قالب ۱۴ کمیته به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

اجرای 5000 برنامه در هفته دفاع مقدس در مازندران
به گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی امروز سه شنبه 27 شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در این اداره کل برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری آقا اباعبدالله الحسین و یارانش، گفت: امسال سی و هشتمین هفته گرامیداشت دفاع مقدس را در پیش داریم و مازندرانی‌ها در این ایام شاهد تشییع شهدای دفاع مقدس بودند.
وی با بیان اینکه از 138 شهید 9 شهید در مازندران تشییع شد، افزود: همه مردم با تمام وجود در مراسم تشییع این شهدا شرکت کردند و مراسم عصر وداع با شهدا در بابل با حضور گسترده مردم برگزار شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه روز گذشته 26 شهریورماه مردم مازندران در ساری شاهد تشییع شهدا بودند، تصریح کرد: حماسه مردم مرکز استان، بابل و شهرهای ورودی مازندران و زیراب و شیرگاه، و نیز شهرهای نکا و تنکابن قابل تحسین بود.
وی با بیان اینکه دو شهید برای سپاه معراج تهران بازگردانیده می‌شود، ادامه داد: فردا پیکر یک شهید در شیرود در پارک شهدای شهرداری شیرود و یک شهید در قائمشهر در حوره علمیه محمدیه قائمشهر خاکسپاری می‌شود.
ملکی اظهار کرد: سی و هشتمین هفته دفاع مقدس با شعار «ما توانسته‌ایم» با بیش از 5 هزار برنامه ابلاغ شد که در مازندران در قالب 14 کمیته استانی اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته استانی و شهرستانی ایام گرامیداشت دفاع مقدس تشکیل شده است، افزود: کمیته نیروهای مسلح با مسئولیت ارتش، کمیته ایثارگران با دبیری سپاه کربلا، کمیته سپاه کربلا با دبیری حفظ آثار سپاه کربلا، کمیته تبلیغات، کمیته اطلاع‌رسانی با دبیری بسیج رسانه سپاه کربلا، کمیته مردمی با دبیری اوقاف، کمیته بانوان، کمیته ورزش و جوانان، کمیته دانش‌آموزی، کمیته پیشکسوتان دفاع مقدس با دبیری جهاد کشاورزی، کمیته دانشگاهیان، کمیته هنری با دبیری بسیج هنرمندان استان و ... از جمله کمیته‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

وی تصریح کرد: برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به میزبانی ارتش، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ضبط و پخش برنامه تلویزیونی با عنوان «کوله‌ پشتی» جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است.

این مسئول گفت: همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، غبارروبی گلزارهای شهدای سراسر استان، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جوانان کارآفرین، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، برگزاری یادواره شهدای نیروگاه «شهید سلیمی» نکا و صبحگاه مشترک دانش آموزی از جمله برنامه های دفاع مقدس است.

سردار ملکی همچنین به همایش بزرگ لشکر حضرت زینب (س) و تجلیل از رزمندگان اصناف اشاره کرد و افزود: همچنین تولید و پخش مستند نقش زنان مازندانی در دفاع مقدس، برگزاری همایش بصیرتی و دشمن شناسی، تقدیر از سربازان نمونه، تولید ویژه نامه شهدای هنرمند، تجلیل از فعالان عرصه هنر دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات دو و میدانی با عنوان از گلزار تا گلزار، پیاده روی خانوادگی، تجلیل از همسران جانبازان بالای 55 درصد از جمله این برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه کار مسئولان در نظام جمهوری اسلامی سنگین‌تر است، افزود: مسئولیت مسئولان ما در این نظام بیشتر است و نباید دنیاگرایی چند مسئول را به پای همه مسئولان نوشت چرا که بیشتر مسئولان نظام در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

ملکی عنوان کرد: جمهوری اسلامی 220 هزار شهید دارد که بیش از 188 هزار دفاع مقدسی‌اند و باید برای کسانی که برای ارزش‌های انقلاب اسلامی خون دادند و حماسه آفریدند مراسم گرامیداشت برگزار کنیم و آنها را به نسل جوان بشناسانیم. 

انتهای پیام

captcha