لحظه‌شماری حسینیان برای قرار عاشقی
کد خبر: 3747990
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

لحظه‌شماری حسینیان برای قرار عاشقی

گروه فرهنگی - امروز زنجان میعادگاه عاشقان حسینی می‌شود و هزاران شمع در عزای سرور شهیدان می‌سوزد.

لحظه‌شماری حسینیان برای قرار عاشقیبه گزارش ایکنا از زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی امروز، 27 شهریورماه همزمان با شب تاسوعا میزبان هزاران عاشق است که از سرتاسر ایران و حتی دیگر نقاط جهان در این میعادگاه گرد هم می‌آیند تا بار دیگر ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به اثبات برسانند.
محمدجواد غم‌پرور، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به تلاش خادمان این مسجد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دسته حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: حرکت دسته حسینیه اعظم پس از اقامه نماز ظهر و برگزاری مراسم عزاداری در داخل مسجد رأس ساعت 16 از جلوی این مسجد آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه واحد فروش احشام در ضلع جنوبی خیابان خیام مستقر و آماده خدمت‌رسانی به عزاداران است، ادامه داد: روز سه‌شنبه مصادف با هشتم محرم 1000 خادم مسئول ذبح، انتقال و بسته‌بندی گوشت قربانی دومین قربانگاه جهان را به عهده دارند.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان همچنین تأکید کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ذبح قربانیان در حدفاصل سبزمیدان تا میدان انقلاب ممنوع است.
وی در خصوص نظم دسته عزاداری حسینیه اعظم، یادآور شد: 700 خادم افتخاری حسینیه اعظم به همراه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی مسئول نظم‌دهی، تامین امنیت و تسهیل امر ورود و خروج و راهنمایی عزاداران حسینی در این روز خواهند بود.
غم پرور با بیان اینکه خادمان حسینیه اعظم زنجان دارای کارت شناسایی و لباس‌های متحدالشکل هستند، اضافه کرد: استقرار بانوان در روز حرکت دسته عزاداری مابین خیابان سبزه‌میدان تا امیرکبیر پیش‌بینی شده است.
وی در خصوص شاه بیت دسته حسینیه اعظم زنجان، تصریح کرد: «جان اولا قربان شرف دائمه/ منتظران فرج قائمه»؛ «عالم بو شور و احساسه قربان/ یارانِ مهدی عباس قربان» جانم ابوالفضل مطلع مراسم هشتم زنجانی‌هاست که طبق روال سال‌های گذشته توسط استاد حاج ولی الله کلامی سروده شده است.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از پخش زنده این مراسم از شبکه‌های داخلی و خارج از کشور خبر داد و افزود: 17 شبکه داخلی و خارجی از جمله شبکه تلویزیونی العالم، پرس TV و چند شبکه تلویزیونی از کشور عراق و لبنان مراسم با شکوه عصر تاسوعای زنجانی‌ها را به صورت زنده و مستقیم پخش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه چشم جهانیان امروز به پایتخت شور شعور حسینی دوخته شده، ادامه داد: جهت پوشش مطلوب و همه جانبه عزاداری دلدادگان حسینی در زنجان، شبکه العالم خبرنگار اختصاصی به این مراسم اعزام کرده است.
غم‌پرور در خصوص کیفیت پخش زنده این مراسم گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز زنجان پخش زنده عزاداران حسینی در شب تاسورای زنجان بهتر از سال های گذشته خواهد بود.
وی با بیان اینکه کلیه خادمین جمع آوری نذورات دارای لباس‌های متحدالشکل و دارای کارت شناسایی(متصدی جمع آوری نذورات) هستند، تاکید کرد: از پرداخت وجوه و اقلام نذری به افراد متفرقه و فاقد کارت شناسایی اکیدا خودداری شود.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن آرزوی قبولی حاجات و عزاداری همه عاشقان حسینی، به عزاداران حسینیه اعظم زنجان توصیه کرد: نذورات خود را حتما به خادمین حسینیه اعظم تحویل داده و در قابل آن قبض دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha