ضرورت حمایت از دانشنامه‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3747994
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

ضرورت حمایت از دانشنامه‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه یاسوج بر لزوم حمایت از دست‌اندرکاران دانشنامه‌های دفاع مقدس تأکید کرد.

ضرورت حمایت از دانشنامه‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج روز گذشته، 26 شهریورماه در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان، ثبت خلق حماسه‌های رزمندگان استان را مستلزم حمایت همه جانبه از نویسندگان و دست‌اندرکاران حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.
وی از تلاش خودجوش تعدادی از علاقمندان این حوزه قدردانی کرد و افزود: بیش از 30 هزار رزمنده این استان در دوران دفاع مقدس با حضور در عملیات‌های سخت و نفس‌گیر خالق جلوه‌های ماندگاری از ایثار و شهادت‌طلبی بودند که باید با تدوین دانشنامه دفاع مقدس به این حماسه‌ها اعتبار تاریخی بخشید.
همچنین، امیرعباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود کار این دانش نامه 5 سال به طول بینجامد، اضافه کرد: به این منظور تاکنون 112 هزار و 946 سند در قالب فیلم، عکس، آثار مکتوب و صوت از رزمندگان استان جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به لزوم تدریس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ادارات برای زنده نگه داشتن حماسه 8 ساله رزمندگان اسلام در برابر همه کفر، تصریح کرد: بیش از هزارو200 دانشجو و کارمند در قالب دوره‌های آموزشی ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شدند.
یادآور می‌شود، در این نشست اعضا درباره چگونگی تهیه کار دانشنامه دفاع مقدس رزمندگان استان گفت‌وگو کردند.
انتهای پیام

captcha