ظالمان تاریخ همواره به دنبال محو آثار حکومت پیامبران بوده‎اند
کد خبر: 3748038
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

ظالمان تاریخ همواره به دنبال محو آثار حکومت پیامبران بوده‎اند

گروه اجتماعی - دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یکی از ظلم‎های بزرگ تاریخ‌نویسان تابع حاکمان ظالم را انکار و تلاش در جهت نابودی آثار حکومت پیامبر(ص) دانست.

ظالمان تاریخ همواره به دنبال محو آثار حکومت پیامبران بوده‎اندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب، 26 شهریورماه در مراسم عزاداری شب هشتم محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، امامت را محور آفرینش بشر دانست و گفت: خداوند این میثاق الهی را برای بندگان در نظر گرفته است.
وی افزود: اگر یک شیعه می‌خواهد به بصیرت برسد باید مفهوم غصب خلافت را بداند؛ خداوند اراده فرموده است که امرش از سوی امام و پیامبر در جامعه ساری و جاری شود و خلیفه نیز باید در تراز پیامبر باشد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: آنچه ما در مکتب تشیع مدعی هستیم آن است که خلیفه نیز باید از سوی خداوند تعیین شده باشد؛ کسی که قانون می‌گذارد افرادی که صلاحیت اجرای آن را نیز دارند را نیز معرفی می‌کند.
وی گفت: اجازه داشتن خلیفه پس از رسول خدا از خداوند برای اداره امور مسلمین از مهمترین و بدیهی‌ترین مباحث کلامی اسلامی است و تحقیقاً کسی که منصوب خدا نیست مجاز برای این کار نیست.
عضو خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که افرادی در ایران مفهوم خدا را تحریف می‌کنند و می‌گویند که بشر را آفریده و دیگر کاری به آن‌ها ندارد، بیان کرد: در ادامه نیز برخی به دنبال ارائه مفهومی اشتباه در خصوص حکومت پیامبران هستند و در حالی که پیامبران بانی تمدن‌های بزرگ و حکومت‌های بزرگ بوده‌اند، آثار تمدنی آنها را از جمله بعلبک و... به دیگران منسوب می‌کنند.
وی گفت: انبیای بنی‌اسرائیل حکومتی دیرینه و طولانی داشتند ولی تاریخ‌نویسان و جباران و ظالمانی که با آنها همراه بودند سعی کردند که این آثار را از بین ببرند و به مردم بگویند که پیامبران هیچگاه دارای حکومت نبودند؛ این در حالی است که حضرت نوح 500 سال حکومت کرد.
اراکی خانه حضرت زهرا(س) را مرکز جوشان چشمه عدالت و مقاومت دانست و تصریح کرد: نسل پاک این بزرگان در طول تاریخ منشا خدمات بسیاری بودند و اگر امروز به جریان مقاومت و ایستادگی در مقابل کفر و ظلم بنگیریم می‌بینیم که شخصیت‌هایی چون امام و رهبری و سیدحسن نصرالله و آیت‌الله سیستانی و شیخ بدرالدین عبدالمالک حوثی و... همگی از ذریه حضرت زهرا(س) هستند و این مسئله اتفاقی نیست.
وی ذکر این مطلب که ملت شجاع یمن در مقابل رویاپردازی‌های آل‌سعود ایستادند، گفت: آل سعود گمان می‌کرد که با قدرتی که از سلاح‌های آمریکایی و غربی به دست آورده و حمایت همه‌جانبه استکبار جهانی می‌تواند همه حکومت‌ها را جابجا کند و با یک حمله کار یمن و... را تمام کند ولی امروز خود در بحران است؛ آنها در این مسیر با مقاومت باصلابت و شجاع روبرو شد و انصارالله یمن در مقابل او ایستاد و شکستی مفتضحانه به آنها وارد کرد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: دشمن به دنبال جدا کردن جوانان ما از روضه‌ها و محافل عزاداری است تا بتواند بر روح و ذهن آنها مسلط شود ولی به لطف الهی نقشه‌های آنها برآب شده و هر ساله شاهد عظیم تر شدن این موج هستیم.
انتهای پیام

captcha