تعزیه «مدح‌ ماه» در سایه بی‌توجهی مسئولان به‌روی صحنه می‌رود
کد خبر: 3748083
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

تعزیه «مدح‌ ماه» در سایه بی‌توجهی مسئولان به‌روی صحنه می‌رود

گروه اجتماعی - نویسنده و کارگردان تئاتر تعزیه مدح ماه از عدم حمایت‌ مالی، معنوی و تجهیزاتی مسئولان انتقاد کرد و گفت: این تئاتر با نذورات مردمی و اعضای گروه به‌روی صحنه خواهد رفت.

تعزیه مدح‌ ماه در سایه بی‌توجهی مسئولین به‌روی صحنه می‌رود

صابر سرخوش، نویسنده و کارگردان تئاتر تعزیه مدح ماه در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه 70 نفر از هنرمندان استان در گروه شفیعه محشر در تئاتر تعزیه مدح ماه حضور دارند، اظهار کرد: تمامی این هنرمندان فی سبیل‌الله کار می‌کنند و چون این کار برای اهل‌ بیت(ع) است، کسی چشم‌داشتی به مادیات ندارد.
وی ادامه داد: هنرمندان حاضر در این تئاتر از 3 ماه قبل در تمرین به‌سر می‌برند و حتی حوزه هنری استان نیز هیچ گونه حمایتی از این تعزیه به عمل نیاورده‌ است.
سرخوش از عدم حمایت‌ مالی، معنوی و تجهیزاتی مسئولان انتقاد کرد و افزود: این تئاتر با نذورات مردمی و اعضای گروه به‌روی صحنه خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه این تئاتر در مدح حضرت عباس(ع) است، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری ارومیه نیز هیچ بیلبوردی برای نصب بنرهای تعزیه به گروه شفیعه محشر نداده است.
نویسنده و کارگردان تئاتر تعزیه مدح ماه خاطرنشان کرد: امروزه شبیه‌خوانی‌های خیابانی به دست افراد ناآگاه افتاده که هیچ درک و مطالعه‌ای از تاریخ و قیام عاشورا ندارند ولی تئاتر که یک کار هنرمندانه و بامجوز است در این امر بسیار با مطالعه عمل می‌کند ولی درعین حال هیچ مسئول و ارگانی از تئاتر و تعزیه هنرمندان حمایت به‌عمل نمی‌آورد.
وی گفت: این تئاتر برای نخستین بار به روی سن خواهد رفت و به طور متوسط فقط 3 میلیون و پانصدهزار تومان برای این تئاتر هزینه‌ شده است.
یادآور می‌شود، تئاتر تعزیه مدح ماه، از تاریخ 2 الی 6 مهرماه سال جاری در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه از ساعت 16 به روی صحنه خواهد رفت و شرکت در این تئاتر برای عموم مردم آزاد است.
انتهای پیام

captcha