۶۰ پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3748110
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
طی هفته دفاع مقدس؛

۶۰ پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: طی هفته دفاع مقدس، 60 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی در استان افتتاح می‌شود.

۶۰ پروژه محرومیت زدایی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا فخر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، امروز۲۷ شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همه ساله از ۳۱ شهریور تا هفت مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
وی با اشاره به عناوین روزهای این هفته، افزود: شنبه ۳۱ شهریورماه روز صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، یکشنبه یکم مهرماه روز علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز، دوم مهرماه روز دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی و سوم مهرماه روز انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام گذاری شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین چهارم مهرماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی، پنجم مهرماه به عنوان روز شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فجرآفرینان، ششم مهرماه به عنوان روز ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت و هفتم مهرماه نیز به عنوان روز فرماندهان، عزت مداران و پیشکسوتان است.
فخر با بیان اینکه ۹۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح استان روز شنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۷:۳۰ صبح در مقابل بوستان شهدای گمنام خیابان پاسداران و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بخشی از توانمندی و اقتدار خود و نوآوری صنعت دفاعی کشور را به نمایش می‌گذارند، اظهار کرد: در این هفته بحث اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافندغیرعامل و توجه به نقش جوانان و بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور مدنظر قرار می‌گیرد.
نقش موثر جوانان و زنان در دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد شهدای دوران دفاع مقدس سن بین ۱۵ تا ۲۵ سال داشتند لذا نقش جوانان در دفاع مقدس برجسته بوده است.
فخر با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب و نقش محوری مردم باید تبیین شود، اظهار کرد: تعاملی میان منافقان و صهیونیست‌ها و استکبار ایجاد شده که باید تلاش کنیم این نقش برملا شود‌.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس هشت نفر زن از خراسان جنوبی به جبهه‌های نبرد اعزام شدند و نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان، گفت: افتتاح نمایشگاه بزرگ مقاومت رمز پیروزی در بشرویه، همایش رهروان زینبی در سرایان، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، مراسم استقبال از شهدا در مدارس استان، همایش تجلیل از سربازان در نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری مجمع عالی بسیج در شهرستان ها و همایش فعالان فرهنگی و مجازی در خوسف از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.
فخر بیان کرد: همچنین محفل انس با قرآن در طبس و نشست روشنگری با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، همایش انقلابیون جوان در طبس، همایش جهاد کبیر و تجلیل از رزمندگان در دیهوک، همایش بزرگ شکست حصر آبادان در بشرویه، همایش محوری اصناف و کارآفرینان در استان، همایش فاطمیون عاشورایی در سربیشه، غبارروبی مزار شهدا در استان و برپایی ایستگاه‌های سلامت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر عناوین برنامه‌های دفاع مقدس در استان است.
وی با بیان اینکه روز سوم مهرماه نیز تجلیل از رزمندگان اهل سنت در شهرستان درمیان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی در استان افتتاح می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی یادآور شد: در راستای برگزاری کنگره شهدا در استان تعداد بسیاری کتاب در این خصوص چاپ و رونمایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha