تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال
کد خبر: 3748125
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
یوسف کربلا بازگشت؛

تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال

گروه معارف - شهید «احمدعلی لکزایی» شهیدی از بیرجند است که در سال ۶۴ شهید شد و اکنون پس از ۳۳ سال، شناسایی و به میهن بازگشت.

تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امسال مردم خراسان‌جنوبی محرمی متفاوت را تجربه کردند، چرا که در این محرم یکی از گل‌های پاک عاشوراییشان به خانه برگشته است.
و چه زیباست که در راه امام حسین(ع) قدم برداری و درست در روزهای شهادت این بزرگوار به خانه برگردی.
شهید احمدعلی لکزایی شهیدی از بیرجند است که در سال 64 شهید و به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شد که از طریق زمایش DNA و پلاک هویت شناسایی و در روز ششم محرم امسال پس از 33 سال به آغوش میهنش بازگشت.

تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال
به راستی که انتظار تنها یک حرف نیست، انتظار با خود تنهایی را به ارمغان می‌آورد اما اصلی که فرد منتظر را یاری می‌کند تا آرام و صبورانه انتظار بکشد، امید است، امیدی که سال‌هاست در دل‌ خانواده‌های شهدای جاویدالاثر روشن شده و چراغ زندگی آنان است.
امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی‌تجدد، فرمانده پدافند هوایی شرق کشور در این مراسم اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدا همواره زنده نگه داشته شود و یاد شهدا را فراموش نکنیم.
وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز شهید لکزایی بعد از 33 سال به آغوش خانواده خودش بازگشت.

تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال
فرمانده پدافند هوایی شرق کشور افزود: پیکر مطهر شهید لکزایی 33 سال در صحنه نبرد باقی ماند و در ایام ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) بازگشته و حال و هوای شهر را کربلایی کرده است.
عباسی‌تجدد با بیان اینکه برای ادامه دادن راه شهدا باید همدلی و وحدت داشت و از امر ولی فقیه اطاعت کرد، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حزب و جناح معنی نمی‌داد بلکه همه با پشتیبانی از ولایت فقیه در میدان نبرد حضور داشتند.

تشییع پیکر شهید «لکزایی» پس از 33 سال
پیکر مطهر شهید «احمدعلی لکزایی» از شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در 23 بهمن ماه سال 1364 در جریان عملیات والفجر 8 در منطقه نهر خین در سن 28 سالگی به شهادت رسیده است، بعد از ۳۳ سال تفحص و شناسایی شد و روز گذشته بر روی دستان مردم انقلابی بیرجند تشییع و در قطعه دو گلزار شهدای بیرجند در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.
انتهای پیام

captcha