اجرای ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان
کد خبر: 3748156
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

اجرای ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف گیلان از اجرای ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در برگزاری طرح بصیرت عاشورایی ۳۶۳ مبلغ اعزامی از قم و بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

اجرای 28 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در دیدار مبلغان همکار در طرح بصیرت عاشورایی با نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: سازمان اوقاف با رویکرد انقلابی و جهادی برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و دینی و انقلابی اجرا می‌کند.

وی افزود: سازمان اوقاف در سراسر کشور طرح آرامش بهاری را در تعطیلات نوروزی، سوگواره یاس نبوی را در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، نشاط معنوی را در تابستان ضیافت الهی را در ماه رمضان، اکمال دین نبوی را در عید غدیر و بصیرت عاشورایی را در محرم و صفر برگزار می‌کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در طرح نشاط معنوی تابستان امسال بیش از هفت هزار کودک و نوجوان در بقاع متبرکه مجری طرح ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: به رسم هرساله همزمان با سراسر کشور، مراسم ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ایام محرم و صفر با عنوان بصیرت عاشورایی در 510 بقعه متبرکه و آستان امام‌زادگان گیلان نیز برگزار می‌شود. زمان اجرای این طرح از تاریخ ۲۰ شهریور لغایت ۱۷ آبان‌ماه ۹۷ است.

وی بیان کرد: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در دو بخش، بخش اول اجرای برنامه‌ھای فرھنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع)، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، اقامه نماز ظهر عاشورا، همایش رهروان زینبی و نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، ویژه مراسم اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله(ص) از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300 مبلغ بومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیزاده اضافه کرد: 28 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد 11 خیمه ویژه کودک و نوجوان، هشت خیمه معرفت چند رسانه‌ای و 9 خیمه هم به مشاوره اختصاص دارند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان درباره اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام، گفت: گیلان 281 موقوفه با نیت روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

انتهای پیام

captcha