محدوديت‌های ترافيکی تاسوعا و عاشورا در همدان اعلام شد
کد خبر: 3748165
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

محدوديت‌های ترافيکی تاسوعا و عاشورا در همدان اعلام شد

گروه اجتماعی ــ رئیس پليس راهنمایی و رانندگی استان همدان محدوديت‌های ترافيکی ايام تاسوعا، عاشورا و مراسم سوم امام حسین(ع) را اعلام کرد.

محدوديت‌هاي ترافيکي تاسوعا و عاشورا در همدان اعلام شد

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی راهنمایی و رانندگی، ‌علی فکری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حسینی به هم‌استانی‌ها عزیز و آرزوی قبولی عزاداری‌ها، محدودیت‌های ترافیکی ایام تاسوعا، عاشورای و مراسمسوم عاشورای حسینی را اعلام کرد.
وی درباره محدودیت ترافیکی در روز عاشورای حسینی عنوان کرد: از ساعت 9 صبح به بعد و بعد از ورود هیئت‌های عزاداری به خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) محدودیت تردد برای تمامی وسایل نقلیه همچون خودرو و موتورسیكلت در هسته مرکزی شهر همدان به اجرا خواهد درآمد.
فکری ادامه داد: به منظور سهولت در رفت‌وآمد همشهریان تا حد امكان از ایجاد محدودیت در رینگ‌های دوم و سوم جلوگیری می‌شود و در صورت ورود هیئت‌های عزاداری به خیابان‌های دیگر غیر از 6 خیابان اصلی نیز محدودیت‌های مقطعی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به محدودیت ترافیکی در روز عاشورای حسینی اظهار کرد: تردد تمامی خودروها اعم از شخصی و عمومی از خیابان‌های منتهی به سمت میدان امام(ره) از ساعت 8:00 تا پایان مراسم ممنوع است.
رئیس پلیس راهور استان همدان افزود: تردد تمامی خودروها از سمت میدان فردوسی، میدان آرامگاه بوعلی‌، میدان شریعتی، میدان فلسطین، میدان عین‌القضاه، میدان شهدا، سه‌راهی انبار نفت به سمت محدوده مرکزی و میدان امام(ره) از ساعت 9:00 ممنوع است.
وی اضافه کرد: محدودیت‌های موقت در میدان سپاه، میدان باباطاهر، تقاطع جانبازان، میدان امام حسین(ع) و میدان جهاد در زمان عبور دسته‌جات عزاداری اجرا می‌شود.
فکری درباره محدودیت ترافیکی روز سوم عاشورای حسینی نیز خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد کلیه خودروها اعم از شخصی از خیابان‌های منتهی به سمت میدان امام(ره) از ساعت 8:00 تا پایان مراسم و عبور دستجات اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: تردد کلیه خودروها اعم از شخصی و عمومی از خیابان‌های منتهی به سمت میدان امام(ره) از ساعت 9:00 تا پایان مراسم ممنوع است.
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: تردد کلیه خودروها از سمت میدان فردوسی، میدان آرامگاه بوعلی، میدان شریعتی، میدان فلسطین، میدان عین‌القضاه، میدان شهدا و سه‌راهی انبار نفت در هنگام تردد هیئت‌های عزاداری ممنوع خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه روز سوم عاشورای حسینی جزء تعطیلات رسمی کشور محسوب نمی‌شود و ادارات دولتی، مدارس و ... باز هستند، پیش‌بینی می‌شود ترافیک سنگین‌تری در سطح معابر به وجود آید بنابراین از هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در این روز از سفرهای درون‌شهری غیرضرور با خودرو پرهیز و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و خودروهای خود را در مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری و در محل‌هایی که موجب ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود، پارک نکنند.
رئیس پلیس راهور استان همدان از مردم درخواست کرد: از پارک خودرو در مسیر خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره)، میدان امامزاده عبدالله(ع)، میدان شریعتی، میدان فردوسی، میدان مفتح و میدان آرامگاه بوعلی خودداری کنند و در صورت پارک، خودرو توسط پلیس با جرثقیل حمل خواهد شد.
وی افزود: به منظور تأمین امنیت ترافیکی و جلوگیری از راه‌بندان در مسیر دسته‌جات عزاداری توصیه می‌شود حتی‌الامکان در این ایام از خودروهای عمومی استفاده و از آوردن خودرو شخصی و تجمع در مسیرهای اصلی و محل تردد عزاداران جدا خودداری کنند.
رئیس پلیس راهور استان همدان یادآور شد: از تردد با موتورسیکلت در مسیر دستجات خودداری کرده و در صورت مشاهده انجام تخلف توسط موتورسواران برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد بنابراین در صورت اجرای محدودیت‌های ترافیکی باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
وی عنوان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان برابر روال سنوات گذشته در مسیر تجمع و حرکت دسته‌جات عزاداری محدودیت ترافیکی اجرا خواهد شد و از تردد و پارک خودروها جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینكه پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیت تسهیل در عبورومرور و تأمین امنیت ترافیکی را بر عهده دارد بنابراین از شهروندان تقاضامندیم ما را در انجام این مسئولیت یاری کرده و همکاری لازم را با عوامل راهنمایی و رانندگی مستقر در شهرها داشته باشند.
انتهای پیام

captcha