شهروندان از ذبح دام‌های نذری در معابر خودداری کنند
کد خبر: 3748202
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

شهروندان از ذبح دام‌های نذری در معابر خودداری کنند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: برای پیشگیری از انتشار بیماری و ایجاد مخاطره برای بهداشت عمومی، مردم از ذبح دام در سطح شهر و جلوی هیئت‌های عزاداری اجتناب کنند.

از ذبح دام های نذری در معابر عمومی و جلوی هیأت های عزاداری خودداری کنید

به گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر حدادزاده، مدیرکل دامپزشکی استان یزد 27 شهریورماه با اشاره به سنت قربانی دام در جلوی هیئت‌های عزاداری در ماه محرم اظهار کرد: بی توجهی به اصول بهداشتی و ذبح دام در جلوی هیئت های عزاداری علاوه بر انتقال آلودگی از طریق کفش و سایر وسایل به حسینیه ها و مجالس عزاداری، منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت پیش سرد نشده می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و جامعه تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ذبح دام در مراکز مورد تأیید دامپزشکی ضروری و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته در کشتارگاه‌ها و پیش سرد گذاری لاشه‌ها قبل از مصرف، سلامت گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی است.
حدادزاده افزود: با توجه به اینکه در پاره‌ای از موارد ذبح دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت ناظران دامپزشکی صورت می‌گیرد، پیش سرد گذاری در دمای 0 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت و همچنین خرد کردن گوشت با دستکش برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک ضروری است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: مردم برای ذبح دام می‌توانند از شبکه‌های دامپزشکی استان کمک گرفته و یا راهنمایی لازم را در این خصوص از طریق سامانه 1512 دریافت کنند.

انتهای پیام

captcha