الگوی رفتاری شهید بابایی از حماسه عاشورای امام حسین(ع) نشأت گرفته است
کد خبر: 3748225
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
یکی از مؤلفین «کتاب پرواز بی‌نهایت»:

الگوی رفتاری شهید بابایی از حماسه عاشورای امام حسین(ع) نشأت گرفته است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ سرهنگ ماهینی گفت: سرچشمه الگوی رفتاری این شهید از لحاظ اخلاقی، ایثار، شجاعت و بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی از حماسه عاشورای امام حسین(ع) نشأت گرفته بود.

به گزارش ایکنا؛ سرهنگ رحمت‌الله سلمان ماهینی، مسئول روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن که طی سال‌ها در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است از زندگی قرآنی خلبان شهيد عباس بابایی گفت و اظهار کرد: محرم همواره یاد شهدا را برای ما زنده می‌کند.
یکی از مؤلفین «کتاب پرواز بی‌نهایت» ادامه داد: شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی از محبان واقعی امام حسین(ع) بود، این شهید والا مقام در طول زندگی 37 ساله خود همواره از ابعاد شخصیت امام حسین(ع) بهره‌مند شدند. سرچشمه الگوی رفتاری این شهید از لحاظ اخلاقی، ایثار، شجاعت و بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی از حماسه عاشورای امام حسین(ع) نشأت گرفته بود.
ماهینی عنوان کرد: طی ایام هشت سال جنگ تحمیلی کشور ما در محاصره بیش از 60 کشور بود که همسو با رژیم بعثی بودند و از صدام حمایت می‌کردند و شهید بابایی که یکی از فرمانده‌هان پیشتاز در ایثار و شجاعت بود، ارتباطتش با حماسه عاشورایی این بود که وی هنگامی که به عنوان فرمانده پایگاه هشتم شکاری در اصفهان طی سال 60 بود، همانطور که عکسی در کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» از این شهید طی ایام محرم با لباس مشکی و پای برهنه بوده است در حال مداحی است.
وی با تأکید بر اینکه زندگی شهدا نشأت گرفته از تاریخ عاشورا هستند، تصریح کرد: شهید بابایی از جمله این شهدا است که خود را همواره محب واقعی امام حسین(ع) می‌دانست و در زندگی خود از لحاظ اخلاق و رفتار عملی، از ایشان الگو گرفته است. همچنین همرزمان شهید بابایی به عنوان پیروان این شهید همین رفتار شهید را در زندگی فردی و اجتماعی به منصه ظهور گذاشته‌اند.
ماهینی با اشاره به فصل شهادت کتاب «پرواز تا بی‌نهایت»، عنوان کرد: هنگامی که وی در روز شهادت از آن پرواز باز می‌گردد در لحظات آخر با روضه امام حسین(ع) با شعار «مسلم سلامت می‌کند» به شهادت می‌رسد و هواپیمایش مورد اصابت قرار می‌گیرد.
وی با زنده نگهداشتن یاد دیگر همرزمان خود در این ایام سوگواری اظهار کرد: پدر این شهید مرحوم حاج اسماعیل بابایی نیز یکی از محبان و خادمان امام حسین(ع) بوده است که طی دهه نخست ماه محرم در قزوین تعزیه برگزار می‌کردند. عباس بابایی نیز در دامن پدر و مادری اینگونه متولد شده است.
ماهینی تأکید کرد: شهید بابایی در دوران دفاع مقدس الگویی از ایثار و شجاعت و فرمانده به تمام معنا توانست سرافراز از دفاع مقدس بیرون بیاید.
انتهای پیام

captcha