ادای احترام دانشگاهیان اردبیل به ساحت قدسی امام حسین(ع)
کد خبر: 3748258
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

ادای احترام دانشگاهیان اردبیل به ساحت قدسی امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی استان اردبیل با حضور در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به مقام شامخ آن حضرت ادای احترام کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در هشتمین روز از محرم، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی استان اردبیل با حضور در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به مقام شامخ آن حضرت و یاران با وفای ایشان ادای احترام کردند.

در این مراسم که همه ساله هشتم محرم‌الحرام و در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور گسترده دانشگاهیان در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مسجد جامع اردبیل برگزار می‌شود؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به تشریح معانی «لبیک یا حسین» پرداخت و گفت: در روز عاشورا مخلص‌ترین بنده‌های خدا به ندای امامشان لبیک گفتند و امروز وظیفه تک تک ما این است که به ندای ولی فقیه زمانمان لبیک بگوییم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد قیام کرد و زیر بار جور نرفت و اکنون شیعیان آن امام در برابر تحریم‌های اقتصادی و جنگ‌های روانی تسلیم مستکبران نخواهند شد.

مداحی، سینه زنی، سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد اعظم اردبیل از دیگر برنامه‌های این روز بود.

سالار ملکی‌مرشت

انتهای پیام

captcha