تاسوعا و عاشورا افزایش ساعت خدمات‌دهی نداریم
کد خبر: 3748270
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

تاسوعا و عاشورا افزایش ساعت خدمات‌دهی نداریم

گروه اجتماعی - مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا افزایش ساعت ‌کاری در قطار شهری نداریم.

تاسوعا و عاشورا افزایش ساعت خدمات‌دهی نداریم

وحید مبین مقدم در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص خدمات رسانی در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهارکرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 الی 22 در خط یک و دو قطارشهری  به زائران و مجاوران سرویس‌دهی داریم.

وی ادامه داد: در تایم پیک دسته‌های عزاداری و ساعات برنامه‌های حرم مطهر رضوی سرفاصله زمانی خط یک به حداکثر 4 دقیقه می رسانیم اما در خط دو قطارشهری سر فاصله زمانی همان 10 دقیقه است. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد عنوان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا از ورود ادوات عظیم هیات‌های عزاداری به داخل واگن‌ها برای راحتی زائران ممنوع است.

مبین مقدم در خصوص فضاسازی ایستگاه‌های قطار شهری خاطر نشان کرد: 33 ایستگاه قطارشهری در خط یک و دو در دهه اول محرم متناسب با فضای شهر سیاه پوش شده است. 

وی در خصوص آمار مسافران جا‌ به ‌جا شده در تابستان امسال اظهارکرد: در تابستان امسال ماهانه به طور متوسط 3 میلیون مسافردر خط یک قطارشهری مشهد جا‌ به‌ جا شده است که نسبت به تابستان سال 96 تغییری نکرده است اما در خط دو قطارشهری نسبت به افزایش ساعت سرویس‌دهی آن آمار متفاوت است.

مبین مقدم افزود: رشد مسافران خط دو قطار شهری نسبت به زمان آزمایشی این خط افزایش پیدا کرده است. از زمان افزایش ساعت خدمات‌دهی خط دو قطار شهری روزانه 24 هزار نفر مسافر روزانه با این خط جا‌ به ‌جا می شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت خط دو قطار شهری بیشتر است، گفت: انتظار می رود با اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان و با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تعداد مسافران این خط افزایش پیدا کند. 

وی در خصوص ایستگاه های زائرپذیر خاطرنشان کرد: در خط یک قطارشهری ایستگاه‌های بسیج، پارک ملت، پایانه وکیل آباد و فرودگاه هاشمی نژاد مشهد است. 

مبین مقدم در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز مهرماه عنوان کرد: با آغاز مهر و بازگشایی مدارس برنامه ریزی برای خدمات‌دهی به صورت منظم در ساعت پیک تردد دانش آموزان و دانشجویان انجام شده است و فاصله زمانی در این تایم‌ها کاهش خواهیم داد.

وی ادامه داد: بسته محصولات «فرهنگ شهروندی» با جامعه هدف دانش آموزان در ایستگاه‌هایی که دانش‌آموز بیشتری تردد دارند مثل طالقانی،پارک ملت،شریعتی و... توزیع خواهد شد. طبق هر سال، آیین نواختن زنگ مهر در یکی از مدارس در مجاورت خط یک و دو قطار شهری حضور پیدا کرده و توصیه‌های آموزشی و فرهنگ استفاده از قطار شهری را آموزش و بسته فرهنگ شهروندی را توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha