تکریم و حمایت از مربیان و اساتید؛ اولویت قرآنی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3748314
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
در نشست مسئولان قرآنی استان مطرح شد:

تکریم و حمایت از مربیان و اساتید؛ اولویت قرآنی چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تکریم و حمایت از مربیان و اساتید قران کریم استان باید در اولویت باشد گفت: مؤسسات قرانی باید به سمت ایجاد وقف جدید با نیات قرانی سوق داده شوند و راه‌اندازی مدارس قرانی و مهدهای قرانی در استان در دستور کار فعالین قرانی استان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، روز گذشته 27 شهریورماه در دیدار با فعالین قرآنی استان که با حضور سرپرست اداره امور قرآنی استان و رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در سازمان اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری در فعالیت‌های قرانی باعث ایجاد یک جامعه با آرمان‌های قرآنی می‌شود، تأکید کرد: فعالیت‌های قرانی باید مبتنی بر فعالیت‌های مردمی صورت پذیرد.
وی به دو عنوان برنامه ویژه سازمان اوقاف در خصوص فعالیت‌های قرانی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرانی کشوری و بین‌المللی و طرح تربیت حافظان قران کریم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در سطح جامعه از عناوین ویژه امور قرانی سازمان اوقاف است.
وی با اشاره به اینکه تکریم و حمایت از مربیان و اساتید قران کریم استان باید در اولویت باشد گفت: مؤسسات قرانی باید به سمت ایجاد وقف جدید با نیات قرانی سوق داده شوند و راه‌اندازی مدارس قرانی و مهدهای قرانی در استان در دستور کار فعالین قرانی استان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام امیری ضمن اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی باید نمایان و بروز بیرونی آن برای آحاد مردم قابل‌لمس باشد گفت: اوقاف و امور خیریه استان خواستار همکاری اساتید قرانی است تا فعالیت‌های قرانی در حوزه بقاع متبرکه با فعال‌سازی کلاس‌های قرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان صورت پذیرد.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان با اشاره به اینکه باید جذب خیرین در حوزه قرانی از طریق ظهور و بروز شدن فعالیت‌های و برنامه‌های قرانی شکل بگیرد گفت: وقف مشارکتی از کارگشاترین روش‌ها برای جذب خیرین در خصوص امور قرانی است.
حسن‌زاده، مسئول دفتر قران و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نیز به موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی در فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی‌شده فعالیت‌های قرانی در سطح استان می‌توان این فعالیت‌ها را منسجم کرد.
محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی استان، نیز در ادامه این جلسه گفت: پراکندگی فعالیت‌های قرانی، عدم انسجام و همسویی برنامه‌های قرانی، کمبود اعتبارات در حوزه قران و عدم حمایت از مؤسسات قرانی و مربیان از معضلات کنونی استان در خصوص فعالیت‌های قرانی است.

انتهای پیام

captcha