باطن و روح نماز به اندازه وسعت معنوی اشخاص عمیق است/ دعوت جهت اقامه نماز ظهر عاشورا
کد خبر: 3748374
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

باطن و روح نماز به اندازه وسعت معنوی اشخاص عمیق است/ دعوت جهت اقامه نماز ظهر عاشورا

گروه اجتماعی ـ مدیر ستاد اقامه نماز فارس ضمن دعوت از سوگواران حسینی جهت اقامه به موقع نماز ظهر عاشورا گفت:‌ نماز این ویژگی منحصر به فرد را دارد که ظاهر و شکل آن گرچه برای همه افراد یک رنگ است، اما باطن و روح آن به اندازه وسعت معنوی اشخاص عمیق است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس امروز، 28 شهریورماه گفت: نماز تنها عبادتی است که اسلام در هیچ حالت اجازه ترک آن را نداده است، بلکه نباید شرایط خاص شیوه آن را عوض كند.
وی افزود: نماز این ویژگی منحصر به فرد را دارد که ظاهر و شکل آن گرچه برای همه افراد یک رنگ است، اما باطن و روح آن به اندازه وسعت معنوی اشخاص عمیق است، به گونه‌ای که با همین نماز افراد معمولی با خدا و خالق خویش ارتباط برقرار کرده و با همین نماز است که بزرگان و علما دین با خداوند خویش خلوت نموده و به اوج عرفان می‌رسند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس بیان كرد: در داستان کربلا نقل است که امام حسین(ع) هنگام ظهر خطاب به اصحاب فرمودند؛ یکی برود با عمرسعد مذاکره کند و بخواهد تا برای نماز، جنگ را متوقف کنیم و هرچند که دشمنان رعایت نکردند و با امام حسین(ع) در همان زمان جنگیدند، امام حسین(ع) نماز ظهر را شکسته و با قاعده نماز جنگ، به جماعت به جای آوردند و بقیه به جنگ پرداختند دو نفر از یاران با وفای امام خودشان را سپر امام قرار دادند - یکی زهیر و دیگری سعیدبن عبدالله - که گفته شده سعیدبن عبدالله 13 تیر خورد و به شهادت رسید و در آخرین نفس خود از امام حسین(ع) پرسید آیا وفا کردم؟
وی با اشاره به همت همه هیئات مذهبی در برگزاری باشکوه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: اگر ما می‌خواهیم یار واقعی امام حسین(ع) باشیم باید خود را فدای امام و نماز کنیم و در هر شرایطی نماز را به‌پا داریم زیرا امام حسین(ع) فرمودند من به نماز عشق می‌ورزم.
ذوالانوار افزود: ستاد اقامه نماز از همه عزیزان عاشورایی و هیئت‌ها و عزاداران تقاضا دارد برای بزرگداشت این فریضه الهی و این حرکت بزرگ امام حسین(ع) در روز عاشورا به محض شنیدن اذان ظهر با آمادگی و داشتن وضو از قبل در حسینیه‌ها و مساجد این فریضه بزرگ الهی را به جماعت برگزار كنند.
انتهای پیام

captcha