«نذر دانایی» باز هم در محرم فراخوان داد
کد خبر: 3748380
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

«نذر دانایی» باز هم در محرم فراخوان داد

گروه فرهنگی ـ سومین پویش جمع‌آوری كتاب با عنوان «نذر دانایی» برای مناطق محروم شیراز در ایام محرم فراخوان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، پویش مردمی جمع‌آوری كتاب با عنوان «نذر دانایی» امسال و برای سومین سال متوالی و در ایام محرم‌الحرام فراخوان داد.
حسن دهقان، مسئول راه‌اندازی این پویش و همچنین مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت و گفت:‌ این پویش به‌منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار شیراز و روستاهای استان فارس و سوق دادن سنت زیبای «نذر» به سمت امور فرهنگی راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم امسال، به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.
وی افزود: در پوستر «نذر دانایی» با جمله «نگذارید کتاب‌هایتان در گوشه خانه خاک بخورد!» از مردم شیراز خواسته شده است کتاب‌های خوانده شده و بدون استفادۀ خود را با اولویت « رُمان، تاریخ، کودک، تربیتی و روانشناسی» به این پویش بسپارند.
دهقان با بیان اینكه در این پویش از پذیرش کتاب‌های فرسوده، آموزشی و درسی معذور هستیم، گفت: علاقه‌مندان جهت شركت در این پویش می‌توانند نام، نام خانوادگی و تعداد کتاب اهدایی را به شماره 09397114563 پیامک یا واتس آپ کنند.
رئیس انجمن اهل قلم استان فارس اظهار كرد: همچنین اعضای پویش در فرصت مناسب و اسرع وقت نذر دانایی شیراز با اهداکنندگان تماس گرفته و کتاب‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.
وی به فعالیت‌های پویش مذكور در سال‌های گذشته اشاره كرد و گفت: در 2 سال گذشته در این پویش بیش از 12هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده و در بیش از 10 روستا، 3 منطقه محروم شیراز و یک منطقه عشایری استان فارس توزیع شده است.
دهقان با تأكید بر اینكه این پویش هرگز به دنبال حذف و جایگزینی سایر نذرها نیس، گفت: نباید برای انجام یک کار خوب، کار خوب دیگری را حذف کرد.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس ادامه داد: بسیاری از کتاب‌ها در گوشه کتابخانه‌ها و پستوهای خانه‌ها خاک می‌خورد اما با اهدای آن می‌توان اتفاق خوبی برای فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و روستاها رقم زد.
وی با یادآوری این نكته كه این پویش كاملاً مردمی و مستقل است، گفت:‌ البته اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی فارس، پویش مردمی روستاییان فرزانه دوستدار كتاب امامزاده بزم و همچنین ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب استان فارس ما را در این راه یاری داده‌اند.
انتهای پیام

captcha