اقامه نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشوراست
کد خبر: 3748385
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

اقامه نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشوراست

گروه معارف- نماینده قزوین در خبرگان رهبری گفت: اقامه نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشوراست؛‌ ازاین‌رو ما كه خواهان زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و حرکت در این مسیر هستیم باید این مهم را موردتوجه جدی قرار داده و پرشورتر از همیشه نماز را اقامه کنیم.

 اقامه نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشوراست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم در مراسم‌ها و تجمعات حسینی زمینه بیمه شدن اسلام و انقلاب را فراهم می‌کنند چراکه طبق فرمایش امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
وی افزود: تجمعاتی نظیر تجمع باشکوه مردم در روز سقا در قزوین که امسال باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد و تجمعاتی نظیر آن موجب تقویت هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام تلخابی تصریح کرد: حضور در برنامه‌های مختلف مربوط به امام حسین و اهل‌بیت (ع) باید با نیتی الهی و با نگاه به اهداف و سیره این بزرگواران باشد چراکه حرکت امام حسین (ع) با نیتی الهی و در راستای پاسداشت دین جدش آغاز شد.
وی ادامه داد: اقامه نماز یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشوراست؛‌ ازاین‌رو ما كه خواهان زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و حرکت در این مسیر هستیم باید این مهم را موردتوجه جدی قرار داده و پرشورتر از همیشه نماز را اقامه کنیم.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پايان خطاب به دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: نباید نماز را فدای عزاداری که یک امر مستحب است بکنیم ازاین‌رو همه عزاداران حسینی و مسئولان هیئت‌ها هنگام ظهر عاشورا نسبت به اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا در اول وقت همت بگمارند تا در راستای نیل به اهداف حسینی توفیق یابند.

انتهای پيام

captcha