تاسوعای حسینی در شهرک واوان اسلامشهر
کد خبر: 3748395
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

تاسوعای حسینی در شهرک واوان اسلامشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با تاسوعای حسینی، هیئت‌های عزاداری متشکل از دسته های سینه زنی و زنجیر زنی شهرک واوان شهرستان اسلامشهر در گرامیداشت شهادت علمدار کربلا و حضرت اباعبدالله الحسن (ع) به خیابانها آمدند.

تاسوعای حسینی در شهرک واوان اسلامشهر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ صبح امروز، 28 شهریور ماه، همزمان با تاسوعای حسینی، هیئت‌های عزاداری متشکل از دسته های سینه زنی و زنجیرزنی شهرک واوان شهرستان اسلامشهر در گرامیداشت شهادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مولای مظلوشان حسین(ع) با حضور در خیابانها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در سوگ نشستند.

در این مراسم مجید امیرعبدالهیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء(ع) شهرستان اسلامشهر با مهم برشمردن فرهنگ عاشورایی  در همه عرصه های کشور گفت: اگر در عرصه دفاع مقدس توانستیم بر خیل عظیمی از مشکلات و دشمنان تا بن دندان مسلح پیروز شویم فقط در سایه فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس که در جامعه ما تسری پیدا کرد و از جبهه‌ها گرفته تا درون خانه‌ها و مساجد و محلات ما این رنگ و بوی ایثار و شهادت متجلی بود.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر در خصوص اهمیت و ضرورت تعظیم شعائر اسلامی،زنده نگه داشتن محرم و صفر و فلسفه قیام عاشورا گفت: همانطور که رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بسیجیان و فعالان طرح شجره‌ طیبه‌ در اول آذرماه 1391 خاطرنشان کردند که اگر حادثه‌ی عاشورا نبود، اگر این فداکاری عظیم در تاریخ اسلام پیش نمی‌آمد، این تجربه، این درس عملی، به امت اسلامی داده نمیشد و یقیناً اسلام دچار انحرافی میشد،باید همه مسئولین و مردم در زنده نگه داشتن فداکاریهای ائمه اطهار(ع) و مخصوصا تبیین زندگی و فلسفه قیام عاشورای امام حسین(ع) و محرم و صفر گامهای موثرتر و مفیدتری برداشته شود.

وی گفت: با حضور حجت الاسلام حمزه محمدی، امام جمعه انقلابی و فعال واوان اسلامشهر همچنین وجود قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا(س) در واوان که می‌توان گفت این قرارگاه به یک پایگاه مهم فرهنگی در جنوب غرب استان تهران و به نوعی واوان را به یک مرکز فرهنگی در شهرستان اسلامشهر تبدیل کرده است. 

مجید امیر عبدالهیان خاطرنشان کرد: فعالین فرهنگی، هیئات مذهبی فعال، افرادی که در حوزه فرهنگ دارای فعالیت و دغدغه و صاحب نظر هستند، با مدیریت حجت‌الاسلام حمزه محمدی به عنوان محور اصلی، اقدامات بسیار خوب و چشمگیری در امر آموزش حوزه‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، انیمیشن، گرافیک و... داشته‌اند.

عبدالهیان در پایان گفت: بنده هم توفیق داشتم  که امروز و  شبهای گذشته در شهرک واوان حضور داشته باشم و از نزدیک برخی از اقدامات انجام شده قرارگاه فرهنگی را شاهد باشم که بنده به نوبه خود از فعالان این قرارگاه فرهنگی قدردانی میکنم.

حسین رشیدی

انتهای پیام 

captcha