کمال بندگی در رفتار امام حسین(ع)/ آمادگی لقای پروردگار در اوج معرفت
کد خبر: 3748400
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
وقایع روز نهم محرم؛

کمال بندگی در رفتار امام حسین(ع)/ آمادگی لقای پروردگار در اوج معرفت

گروه معارف- یک کارشناس دینی بندگی و راز و نیاز امام حسین(ع) با پروردگار را از مهمترین اتفاقات رو نهم محرم عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) خود را آماده کرد تا در اوج معرفت به لقای پروردگار برود.

کمال بندگی در رفتار امام حسین(ع)/ آمادگی لقای پروردگار در اوج معرفتحجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از مهمترین وقایع روز نهم محرم می‌توان به اعلان جنگ دشمن اشاره کرد که امام حسین(ع) از عباس خواست تا دشمن را متقاعد کند تا جنگ را یک روز به تأخیر بیندازد تا با خدا به راز و نیاز بپردازند.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احقاق حق به کربلا آمده بود، چرا که حاکمیت را برای اداره جامعه قبول نداشت و خود و خانواده‌اش را به درد سر انداخت تا حق را جاری کند و قصد جنگ نداشت.
این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از روزی که وارد کربلا شد با ابن زیاد مذاکره می‌کرد تا کار به جنگ نکشد و به مردم آگاهی می‌داد و وضعیت را برای آن‌ها روشن می‌کرد اما دشمن می‌گفت که امام یا باید بیعت کند یا او را می‌کشیم.
وی دفاع از دین را یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) برشمرد و گفت: پس از اعلان جنگ امام یک روز مهلت خواست تا قرآن بخواند، با خدا راز و نیاز کند و بندگی خود را کامل کند و با بصریت و معرفت کامل به لقای پروردگار برود.
بیگ‌محمدی به عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی در شب تاسوعا اشاره کرد و گفت: در زنجان حسینیه کوچکی وجود داشت که دارای اعتبار بود اما امروز شاهد هستیم عزاداری این حسینیه گسترش پیدا کرده و نه تنها در ایران بلکه در حوزه‌های فراملی هم بازتاب دارد.
وی با اشاره به اینکه پرچم با سلایق مختلف زیر پرچم این حسینیه جمع می‌شوند و وابسته به هیچ طیف و گروهی نیست، بیان کرد: حتی این حسینیه در زمینه‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و فعالیت دارالشفا نیز نقش دارد.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اتحاد، حرکت‌های بی‌آلایش، اخلاق و مواردی از این دست از اهداف امام حسین(ع) بود، عنوان کرد: همه این حرکت‌های زیبا را در عزاداری دسته حسینیه اعظم زنجان مشاهده می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha