نقشه های بر آب دشمن در یک دهه محرم
کد خبر: 3748468
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
میرباقری تبیین کرد:

نقشه های بر آب دشمن در یک دهه محرم

گروه اجتماعی ــ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به درگیری تاریخی جبهه کفر با جبهه پیامبر و ائمه، بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) در یک دهه محرم همه نقشه ها و تهاجمات فرهنگی آنها را می شوید و از بین می‎برد.

همه سرمایه‏‎گذاری‏‏‎های دشمن در یک دهه محرم از بین می‎‏رودبه گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری چهارشنبه شب 28شهریورماه در مراسم شب عاشورا هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه گفت: دشمنان و منافقان به هر قیمتی سعی می کنند که امکانات جامعه مومنین را از آنها بگیرند.

وی افزود: دشمن سعی می کند که فضا را تاریک کند که مومنان نتوانند راه و مسیر خویش را بشناسند و در اینجا است که مصباح النجاه، راه را به کسانی که در این مسیر هدایت قرار میگیرد نشان می دهند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: مساله دوری از هدایت الهی و سیطره شیطان بر برخی انسانها را به وضوح می توان در روز عاشورا تماشا کرد؛ آنجا که حضرت با همه وجود و امکانات خود با مردم و سپاه دشمن اتمام حجت کرد ولی بازهم دل بسیاری از آنها نلرزید و یا اگر لرزید بازهم دامن دنیا را رها نکردند.

وی گفت: امام(ع) به واسطه میثاقی که با خداوند دارند خود را در میانه فتنه هایی که در جهان محقق می شود قرار می دهند و مانع از بین رفتن مومنان حقیقی می شوند؛ اگر این چراغ نورانی برای کسی روشن نشد تا قیامت نیز برای او روشن نخواهد شد.

وی اظهارکرد: فتنه ها ایجاد شدند و امام نیز در وسط معرکه حاضر شد و این بار را به دوش کشید؛ کسی که این فتنه ها را خنثی کرد، پیامبر و ائمه و حضرت زهرا(س) بودند؛ این فتن با حضور ولایی آن بزرگان خنثی شد وگرنه مسیر حق و باطل از هم شناخته نمی شد.

استاد حوزه بیان کرد: عهدی که خداوند با امام می بندند همین عهد ایثار و شفاعت است که امام خود را فدای اصلاح امت کردند و این بار با به دوش گرفتند و این آتش عالمگیر را خاموش کردند.

وی گفت: در این فتنه شیعیان و مومنان عالم نیز وظیفه ای دارند و آن هم حضور درکنار امام است؛ وظیفه تاریخی ما آن است که سعی کنیم خود را به امام برسانیم و در کنار امام بایستیم؛ اگر در کنار امام نیز بایستیم باید ابتلائات و سختی های این مسیر را نیز بپذیریم ولی اگر کسی دست بر دامان امام داشته باشد سختی ها نیز برای او به اتمام خواهد رسید.

میرباقری اظهارکرد: باید خود را به سیدالشهدا(ع) برسانیم، اگر رساندیم کار شیطان تمام است و چیزی از فتنه باقی نمی ماند؛ حضرت نیز در کربلا کاری کردند که همه نقشه های شیطان برآب شد و چیزی از فتنه او باقی نماند.

وی گفت: تحلیل گران بیایند که چه سری در عالم است که ما از آمریکایی که با بمب های هسته ای اش می تواند چندبار دنیا را نابود کند نمی ترسیم ولی آنها از مومنان ما و عزاداری ها و اشک های ما می ترسند؛ فیلسوفان آنها اندازه نوجوانان و اطفال این مکتب نیز بصیرت و عمق ندارند؛ حضرت امام حسین(ع) در یک دهه محرم همه نقشه ها و تهاجمات فرهنگی آنها را می شوید و از بین می برد.

انتهای پیام

captcha